جیگر مادر و بابا

بهتر از کیمیا

1391/10/3 7:22
نویسنده :
1,076 بازدید
اشتراک گذاری

خدا گوید...

   تو ای زیباتر از خورشید زیبایم،

      تو ای والاترین مهمان دنیایم،

         بدان آغوش من باز است.

            شروع کن!

               یک قدم با تو،

                  تمام گام های مانده اش با من...

 

 

اوایل خرداد ماه بود که دوستی فرمودن:

بزرگی بهشون پیشنهاد کرده که برای کسب تقوای الهی و گشایش در امور،

 بعد از هر نماز واجب، بخونن:

 

1- یک بار آیه الکرسی

2-  تسبیحات حضرت زهرا (س)

 

3- سه بار سوره توحید


4- سه بار صلوات


5- سه بار آیات: «... وَ مَن یَتَّقِ اللهَ یَجعَل لَهُ مَخرَجاً (2) وَ یَرزُقُهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِبُ وَ مَن یَتَوَکَّل عَلَی اللهِ فَهُوَ حَسبُهُ إنَّ اللهَ بالِغُ اَمرِهِ قَد جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیءٍ قَدراً (3)»(طلاق)

 

 

و من همیشه به این فکر می کردم که این اعمال از کجا رسیده!؟

 

تحقیق هم کردم به جایی نرسیدم. ناراحت

 

 

تا اینکه حدود یک ماه پیش تو وبلاگ دوستی باز این اعمال رو دیدم. لبخند

 

که در جهت گشایش در زندگی ازش یاد شده بود.

 

ایشون پیشنهاد جالبی هم داشتن مبنی بر اینکه همین الان یه کاغذ بردارید و اینا رو بنویسید

 

و بذارید لای سجاده و یا جانمازتون و موقع خوندنش دقت کنید که وقت زیادی از شما نمی گیره.

 

 

و بالاخره چند روز پیش، باز این اعمال رو لای جانماز یه حافظ و مدرس قرآن دیدم.

 

کنجکاوی کردم و پرسیدم که اینا از کجا رسیده و گفتند از امام خمینی (ره).

 

خوشحال شدم که سرنخی به دست آوردم. پیگیری کردم و بالاخره منبع اصلیش رو یافتم ...چشمک

 

می تونید برید ادامه مطلب و یا از اینجا بخونید.

 

منبع اصلیش کتاب زمزم عرفان، نوشته ی آیت الله محمدی ری شهری بود

 

که خواندم "دستورالعمل آیت الله شیخ حسنعلی نخودکی به امام خمینی (ره)" رو به این شرح:

 

فرزند آیت الله شبیری زنجانی از زبان پدر بزرگوارشان این گونه نقل می کند که در سفری که امام خمینی رحمه الله علیه و پدرم برای زیارت به مشهد مقدس رفته بودند.

 

امام رحمه الله علیه در صحن حرم امام رضا علیه السلام با سالک الی الله حاج حسن نخودکی رحمه الله علیه مواجه می شوند.


امام امت رحمه الله علیه که در آن زمان شاید در حدود سی الی چهل سال بیشتر نداشت وقت را غنیمت می شمارد و به ایشان می گوید با شما سخنی دارم. حاج حسنعلی نخودکی می گوید: من در حال انجام اعمال هستم، شما در بقعه حر عاملی رحمه الله علیه بمانید من خودم پیش شما می آیم.


بعد از مدتی حاج حسنعلی می آید و می گوید چه کار دارید؟ امام رحمه الله علیه خطاب به ایشان می گوید اگر"علم " کیمیا داری به ما هم بده؟


حاج حسنعلی نخودکی انکار به داشتن علم کیمیا نکرد بلکه به امام رحمه الله علیه فرمودند: اگر ما به شما کیمیا بدهیم و شما تمام کوه و در و دشت را طلا کردید آیا قول می دهید که به جا استفاده کنید و آن را حفظ کنید و در هر جایی به کار نبرید؟


امام خمینی رحمه الله علیه به صراحت به ایشان گفتند: نه نمی توانم چنین قولی به شما بدهم. حاج حسنعلی نخودکی که این را از امام رحمه الله علیه شنید رو به ایشان کرد و فرمود:


حالا که نمی توانید «کیمیا» را حفظ کنید من بهتر از کیمیا را به شما یاد می دهم و این را می خوانی که از کیمیا برایت بهتر است.



بعد از نمازهای واجب:


1- یک بار آیه الکرسی، تا «هو العلی العظیم»


« اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَلاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ »


2-  تسبیحات حضرت زهرا (سلام الله علیها)

 

« 34 مرتبه الله اکبر، 33 مرتبه الحمدلله، 33 مرتبه سبحان الله »


3- سه بار سوره توحید

 

4- سه بار صلوات


5- سه بار این آیات مبارکه

 

« ... وَ مَن یَتَّقِ اللهَ یَجعَل لَهُ مَخرَجاً (2) وَ یَرزُقُهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِبُ وَ مَن یَتَوَکَّل عَلَی اللهِ فَهُوَ حَسبُهُ إنَّ اللهَ بالِغُ اَمرِهِ قَد جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیءٍ قَدراً (3) » (طلاق)

 

 

 


 

 

دعا کنید، برای همه!

 

 

 

بعدا نوشت:

دوست عزیزم باران جون از وبلاگ روزهای بارانی لطف کردن و این جوری ادامه دادن:

 

 

اول...
وقتی بعد از هر نماز آیه الکرسی خوانده شود، تو را تا نماز بعدی از گناه مصون می دارد. البته خواندن با معنی و توجه. چرا که در این آیات تو ایمان به خدایی می آوری که نه خواب دارد و نه چرتش می برد... و چطور ایمان به این خدا داشته باشی که همواره تو را می بیند ولی تو مرتکب گناه شوی...
یکی از راه های کسب روزی دوری از گناه هست...

دوم...
تسبیحات خانم از سفارشات حضرت رسول در عسرت و سختی می باشد به ایشان...
وقتی که توان بدنی کم می شه... انرژی که این اذکار دارند خیلیییییییییییی زیاده... پس بعد ازخواندنش باید روش درست مصرف کردن را حتما بلد باشیم...

سوم:
سه بار سوره توحید برابر با یک بار ختم قرآن ...

چهارم:
برای قبولی دعاهایتان صلوات بفرستید که خداوندی که این دعا را قبول کرده دور از رحمتش است دعای ما را قبول نکند. (با توجه به معنی صلوات)

پنجم:
سوره طلاق بر عکس نامش از سور مهر و محبت است. و این آیه اشاره به طلب روزی بی حد از خداوند که: به هر کس بخواهد روزی بی حد می دهد، اگــــــــــــــــــــــر بخواهد...
و اعتماد بی حد به همان خداوند توانا...
و این یعنی گشایش در زندگی... وقتی بدانیم که هر کس بر خداوند توکل کند پس برایش کافی است...

خداوند آقای نخودکی را قرین رحمت کند...

 

 

"برای سلامتی و برآورده شدن حاجات این دوست خوبمون هم دعا کنید. ممنون از نگاهتون" لبخند


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (32)

آزاده
3 دی 91 8:48
ممنون از پستای زیبا و آموزنده ای که میذاری
عاشق این متنای خوشگلتم


خواهش میکنم عزیزمممممممم
عاشق این اومدن های بدون دعوتتم
آزاده
3 دی 91 8:51
راستی خطت هم خیلی قشنگه ها



ممنون از لطفت
اما این خط من نیست!
همون حافظ قرآن واسم نوشته
مامان گلها
3 دی 91 8:57
عالی بود
حتما مینویسم ومیزارم تو جانمازم وحتما هردفعه به یادتونم


خواهش میکنم دوستم
ممنون از دعاهای خوبتون
محبوبه مامان الینا
3 دی 91 10:18
جالب بود


مامان تسنیم سادات
3 دی 91 10:26
خیلی جالب و مفید بود .....
خوبه که همت کردید و منبعش رو هم پیدا کردید ....
ممنون از نسخه زیبایی که گذاشتید .....
التماس دعا


خواهش میکنم عزیزم
مرسی که اومدین و دیدین
شما هم دعا کنید
فهیمه مامان سینا
3 دی 91 10:52
خیلی عالی بود
من نوشتم سعی میکنم بخونم
ممنون بابت مطالب مفیدتون


ممنون از حضورتون
موفق باشید دوستم
ستاره زندگی
3 دی 91 10:57




باران
3 دی 91 11:08
سلام
به به... عجب کار زیبا و نیکویی که با بیان جریان مربوط به اون زینت خاصی گرفته...خیر ببینید.
راستی یه کلمه از آیه الکرسی به اشتباه از قلم افتاده.
به نوبه خودم ..ممنووووووووووووووون


سلام
خواهش میکنم. شما لطف دارید
من باید شما رو تشویق کنم که اولین نفر بودید در رابطه با این اعمال...
متشکر از تذکرتون. اصلاح شد(خیلی دقیق میخونیدا ).ممنون
اسپیکر روشنه دیگه!
ستاره زمینی
3 دی 91 11:45
بسیار زیبا و اموزنده .ممنون عزیزم حتما اجرا میکنم انشالله


خواهش میکنم دوست خوبم
انشالله
mamanebaran
3 دی 91 12:47
آفرين به اي همه پشتكار خيلي جالب بود و البته آموزنده ، عزيز دلم سر سجاده نمازت يادي از ما هم بكن ، فداي تو نازنينم كوثر عزيزمو ببوس


ممنون از لطف و محبت دوست پر احساسم
چشم به یاد همه ی دوستان هستم
شما هم باران جون منو بوسه بارون کن
مامان نیایش
3 دی 91 13:53
ممنون عالی بود عزیزم
انتخاب هات عالیه
توی برنامه سمت خدا هم شنیدم چند روز پیش
خدا کنه بتونیم حتما عمل کنیم بهش
التماس دعا دوست گلم


خواهش میکنم عزیزمممممممممممم
متشکر از حضورت
جدی؟کدوم کارشناس؟ میرم از تو سایتش در میارم
انشالله...
چشم
باران
3 دی 91 15:06
سلام
ممنونم از تایید و اصلاح متن پست...
آهنگ بسیار عالیه
متشکرم


سلام
خواهش میکنم. متشکر از حضور و تذکر بجاتون
مرسی از تشویق. آره خیلی آرومه...
مامان پریسا
3 دی 91 15:23
ممنون عزیزم. با اجازتون اون قسمت رو سیو کردم تا ایشالله انجامش بدم.


خواهش میکنم مهربون مامانی
امیدوارم استفاده کنی ازش
مامان تارا
3 دی 91 15:46
دست گلت درد نکنه خانومی مطلب جالبی بود منکه پرینتش گرفتم و گذاشتمش تو سجاده مون /


خواهش میکنم عزیزم
آفرین به تو مامانی با سلیقه
مامان تارا
3 دی 91 15:49
آهنگ وبت قشنگه

قربووووووووووون چشاشون بشم که پراز معصومیته


ممنونم دوست گلم
واقعا گل گفتی
نگاهشو خیلی دلنشین و زیباست
بیشتر وقتا بهش میگم تو فقط تو چشمای من نگاه کن و بخند....
خواهر فرنازجان
3 دی 91 16:03
سلام خیلی جالب بود از راهنمایی تونم ممنون
ببخشید دیر اومدم تازه از دانشگاه رسیدم خانه سریع اومدم سراغ سایت


سلام خواهش میکنم دوست خوبم
موفق باشی
متشکر از حضورت
مامان مجتبی ومحمدرضاومهدیار
3 دی 91 17:55
سلام عزیزم ممنون کیمیای خیلی خوبی یادمان دادی دستت درد نکنه بیادت هستم بیادم باش


سلام مامانی
ممنون از حضور خوبت
چشم
تــــــــک خـــاله کــوثر جــونـــی
4 دی 91 0:22
خـــواهر جان،

زیاد سر در نیاووردم از پستت !

و

کلا از پست های مذهبی خوشــــــم نمیاد.

بلــه، ما آهنگ های بد گـــــــوش نمیدیم.


ممنون که اومدی
میذارم به حساب عدم تفاهمی که با هم داریم

مامان نيروانا
4 دی 91 7:44
متشكرم از كيمياي قشنگت دوست عزيزم. ايشالا كه كوههاي نااميدي باهاش طلا بشه


خواهش میکنم دوست گلم
انشالله ...
مامان یاشار
4 دی 91 10:04
ممنون خانومی. استفاده کردم. ایشالا که ما هم جزو بنده های خوب خدا قرار بگیریم. کوثر جون خوشگل رو ببوس


خواهش میکنم عزیزم
انشالله....
متشکر از لطف و نگاهت
مامان زهرا دختر دوست داشتنی
4 دی 91 11:03
مطلب زیبایی بود
با اجازه کپی کردم جهت استفاده


خوشحالم که مفید بوده و استفاده میکنید
مامان علي خوشتيپ
4 دی 91 11:50
وااااي دستت درد نكنه...خدا خيرت بده...واقعا كيمياس...
متاسفانه تو جامعه ما خيلي مد شده كه وقتي ميخوان مشكلي رو رفع كنن سمت رمال و دعا نويس و ...ميرن.اگر هم بخوان از اين دعاها استفاده كنن فقط وقتي ميرن سراغش كه به بن بست خورده باشن...به جا اوردن اين اعمال فقط براي رفع مشكلات نيست براي شكر گزاري از خدا و براي رسيدنمون به اين درجه هست...دستمو ميبيني با دست دارم درجشو نشون ميدم


خوشحالم که مفید واقع شده عزیزم
متشکر از نظر خوبت...
مامان علي خوشتيپ
4 دی 91 11:52
من تسبيحات و صلوات رو هميشه بعد از نماز ميخوندم ولي اين آيه رو نميدونستم...سوره توحيد هم همينجور...ممنون...


آفرین به شما و ممنون از نظر خوبتون
مامانی شیما وحدیث
4 دی 91 15:20
سلام مامانی کوثر خانم خوشکل وناز
شرمنده که بی معرفتی من و با معرفت جواب میدید.
من همینجوری تنبل بودم وحالاهم چندوقته چشمام وعمل کردمو هنوز خوب نمیبینم و نگاه کردن به مانیتورو تلویزیون واسم ضرر داره
خواسم بگم که خیلی هم خوب میکنی مطالب مذهبی تو وب میذاری .منم همیشه دوست دارم ازاین مطالب بذارم.
این مطلبت انقدر زیبا بود که منو زود به نماز خوندن تشویق کرد
التماس دعا عزیزم



سلام مهربون مامانی
اختیار دارین
ای وای. خدا سلامتی بده ....
متشکر از لطف و حضورتون و خداروشکر که دوستایی مثله شما دارم
محيا كوچولو
4 دی 91 23:39



متشکرم
مامی امیرحسین(فاطمه)
5 دی 91 7:44
جدا ممنونم دوست خوبم.تو برنامه سمت خدا شنیدمش اما گشتم که دقیقشو پیدا کنم نبود.خیلی لطف کردی.بنویس برامون از هرچی که دوست داری. همه نوشته هات به دل میشینه.از داشتنت خوشحالم


خواهش میکنم مهربونم
خوشحالم که استفاده میکنی عزیزم
دوستت دارم
آزاده
5 دی 91 8:45
عاشق خودت و دخترت و نوشته هات و دوستت،خاله بارانم
باران جون ممنونتم


متشکرم مهربونمممممممممممممممم
مرسی از حضورت
ما هم دوستت داریم
مامان علي خوشتيپ
5 دی 91 10:54
وااااااي ممنون باران جون...فيضمونو تكميل كردي
خيلي عالي بود...پست برتر سال 91 شناخته شد



مامان نیایش
5 دی 91 18:57
التماس دعا


امیر مهدی و عمی
5 دی 91 21:41
سلام مامانی خیلی وبلاگ خوبی دارید از این مطلبتون لذت بردم ممنونم
خوشحال میشم به ما هم سر بزنید
اگه با تبادل لینک موافقید خبرم کنید.


سلام مهربون
متشکر از لطفتون
چشم حتما میام
گلاویژ
6 دی 91 7:52
خوندن 7بار سوره قدر
و 7تا لا حول ولا قوه الا بالله بعد از هر نماز ملکه ذهنم شده ولی این هم دیروز نوشتم
هم برای خودم هم مادر شوهرم که عاشق این تعقیباته !
ثابت قدم و پایدار باشی ان شاالله دوست خوبم !


آفرین به تو مامانی فعال
خوشحالم که استفاده کردید
مامان ماهان
7 دی 91 8:30
خیلی جالبه.مورد 5 رو نمیدونستم.