جیگر مادر و بابا

تِرادِسکانتیا : )

1392/1/31 12:10
نویسنده :
512 بازدید
اشتراک گذاری

یه کم تلفظ و به ذهن سپردن اسم "ترادِسکانتیا" سخته اما از اسم "لَش" که باکلاس تره!

مگه نه تک خاله کوثر جونی؟! نیشخند

البته اسم دیگرش برگ بیدی هست. چشمک

برگ بیدی، گیاهی است که جهت تزئین طاقچه ها و گلخانه ها و پشت پنجره مورد استفاده قرار می گیرد. زیبا و سریع الرشد و کم توقع و ارزان است به طوری که از یک گلدان آن در یک سال متوالی می توان ۵ گلدان جدید تهیه و تکثیر کرد. ساقه هایی رونده و برگ هایی بیضی شکل دارد که در بعضی سبز یکدست و در بعضی دیگر ابلق با رگه های سفید و به شکل برگ بید است.

 

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 

برگ بیدی من!

که راهی طولانی از خونه ی مامان جون رو طی کرده و شده هووی همسر ما.نیشخند


 

 

 

بقیه ماجرا و عکس ها در ادامه ی مطلب چشمک

 

 البته من قلمه اش رو آوردم آخه با گلدون تو چمدون جا نمیشد! نیشخند

و دیروز دیدم گل داده و داشتم ذوق مرگیده می شدم! (حسادت همسر) زبان

 

 

تازه بازم قلمه زدم و گذاشتم ریشه بزنه و بدم فک و فامیلا.نیشخند

آلوئه وراهامو داشته باشین. همون کاکتوسای خودمونن بابا!

 

 

پنج مدل دیگه هم کاکتوس دارم که

باز دیروز دیدم هر کدومشون چند میلی متری رشد کردن و

گفتم قربونه قد و بالاتووووووون (حسادت همسر) زبان

همیشه کوثر جون آبیاریشون می کنه

البته به درو دیوار هم آب میده اگه حواسم نباشه!


 

 

دیدنشون انرژی مثبت و طراوت و شور زندگی میده. رنگ سبزشون روحیه شادابی و نشاط رو افزایش می ده و برای برقراری روابط عمیق عاطفی در بین اعضای خانواده و افزایش قوه بینایی مفید و مؤثره. 

گیاه زنده هست و به دلیل زنده بودنش احساس حیات رو تقویت می كنه و به هنگام تنهایی، وجود گیاهان به زندگی رنگ می بخشه و احساس آرامش میده.

و من خوشحالم که دقایقی از روز رو با این موجودات زیبا و حساس سپری می کنم. Hippie

 

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 

پی نوشت 1 : گوجه فرنگی و بادمجون و فلفل سبزمو که یادتونه! گذاشتم توی بالکن و بعدا که جون گرفتن و تک خاله خواست با کامیون بیاد محصولاتشون رو ببره نیشخند، عکساشونو می ذارم!

پی نوشت 2 : همسری خیلی مهربونه و اصلا حسادت نمی کنه تازه قول داده گل بنجامین بلک رو هم برام بگیره.

پی نوشت 3 : اطلاعات بیشتر در مورد کاشت و نگهداری گل های لَش نیشخند یا همون برگ بیدی در اینجا (کلیک).

 پی نوشت 4 : چیکار کنیم دیگه، سوجه نداشتیم پُز گلای خونمون رو دادیم.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (26)

mamanebaran
31 فروردین 92 13:07
اي جانمممممممممممم به اين همه

ذوق و سليقه

خيلي خيلي خوشگلن

آفرين به اين مامان باسليقه

با ذوق و هنر و خلاصه

همه اينا


مباركتون باشه گل خونه خوشگلتون






وای ممنونم عجییییییییییییجمممممممممممم

بوس بوس بوس بوس بوس بوس
بهــــــــــــــــار
31 فروردین 92 13:20
خواهر گل چی هست اصن؟؟

ببخشیدا ولی من اصن از گل خوشم نمیات تبهر (تبحر.طبهر.طبحر) خاصی هم دارم تو گل خشک کردن
بطور مثال تاحالا دیدین کسی تو یک هفته یک گل کاکتوسو خشک کرده باشه؟؟؟ من و واقعا متاسفم اما میگن تو دستت به گل نمیاد

خرافاتی و بیسوادم خودتونین




کاکتوس خشک کردی!

از دست تو با اون تیکه آخرت...
بهــــــــــــــــار
31 فروردین 92 13:22
خواهر من از اون رومیزی سفیدت که گلای آبی داره دارم


عجب نگاه تیزبینی

خواهر اون کاور لباسشوییه
عمو عماد
31 فروردین 92 13:33
ما توت فرنگی داریم!!!

دقت کردین چقدر به روزم؟ بخاطر همون افزونه فایرفاکس است


دیروز آوردین؟؟؟

ما هم کامیون بیاریم دم خونتون؟!

ها والا خدا عمرش بده!
بهــــــــــــــــار
31 فروردین 92 13:38
خواهر شوما کاورشو دارین ما سفرشو

حالا قابلم نداره سفره مام مال شومان

باورت نمیشه که کاکتوس خشک کردم تو وبلاگم هست نشونت بدم


ممنون مبارک خودتون باشه

عجب! برم ببینم چه بلایی سر اون بیچاره ها آوردی
بهــــــــــــــــار
31 فروردین 92 13:47
http://takatom.blogfa.com/post-254.aspx

خواهر اینجا رو بخونید عمق فاجعه رو درک می کنید


دیگه به پست گل و گلدونای من نزدیک نشیا

خطرناکی تو
خواهر فرناز
31 فروردین 92 13:48
وای چه خوشگلن
دست شما درد نکنه خیلی زحمت کشیدین
میگم بعدا محصولاتتون را کیلویی چند میدین؟ما بیایم ازتون بخریم؟
بیا خواهر جان به روزیم


ممنون از نگاهت عزیزم

ما 50 درصد بالای قیمت بازار میدیم

چون خونگیه
ستاره زندگی
31 فروردین 92 13:49
اتفاقا ما در یکی ،دو ماه آینده احتمالا بریم آپارتمان نشین بشیم
در فکر گل وگیاه بودم که کدومش مناسب تره
من با مطلب آخر موافقم


آخییییییییییی

خیره انشالله

مرسی از محبتت
مامان تسنيم سادات
31 فروردین 92 14:13
يه قلمه هم براى ما بزار كنار پس ....
خيلى خوشگل بودن ...
همووووووون ..... كوثر بهشون آب داده كه گل دادن ديگگگگه ....


باشه خواهر زیاده

میخوای تو هم کامیون بیار

آره خب کوثر باید هر روز براشون شعر بخونه
فهیمه مامان سینا
31 فروردین 92 15:51
آفرین به سلیقه و حوصله تون
نمیدونستم اسم دیگه برگ بیدی لش هست


ممنونم عزیزم

اسم خوشگلی نیس. منو خواهرم بهش حساسیم
تسنیم
31 فروردین 92 16:43
آفرین آفرین
حیاط خونه ما رو که دیگه دیدی!

گل هامونم که دیدی!
آلوئه ورامونم که دیدی!
درختامونم که دیدی!(پرتقال و لیمو ترش و نارنگی و ...)
گل لشمونم که دیدی!
گل شمعدونیمونم که دیدی!
گل بی گونیامونم که دیدی!


از طرف من کوثر جونو ببوس
بگو خاله راضیه خیلی دوست داره!
بهش بگو منتظرشم زود بیاد پیشم


به به به
ببین کی اینجااااااااااااست
بله که همشو دیدیم
خوشبحال شما با اون حیاط بزرگ و پر گل و درخت
ممنون از لطف و محبتت عزیزممممممممممم
سلام برسون
مامان مجتبی ومحمدرضاومهدیار
31 فروردین 92 17:05
افرین به این سلیقه تازه گل وگیاه تو خونه خیلی خوبه موفق باشی گلمممممممممم


ممنونم عزیزمممممممممممم

مامان تسنيم سادات
31 فروردین 92 20:23

خصوووووووووووصى


مامان فنچـــــــی
1 اردیبهشت 92 2:31
موفق باشی عزیزم


ممنونم دوست گلم
مامی امیرحسین(فاطمه)
1 اردیبهشت 92 8:09
از شما چه پنهون!من گل و گیاه و طبیعت رو خیلی دوست دارم.اما رفتن زیر بار مسئولیت گل های آپارتمانی و اضافه شدن دغدغه انها به دغدغه های دیگه ام رو نه!سه سال و نیم اول ازدواجمون رو تو یه خونه 1000متری ویلایی زندگی کردیم!خونه ای که خدای مهربون از آسمون و بدون اجاره برامون فرستاد!طبقه پایین خونه یکی از همکلاسی هامون.یه خانواده مهربون و دوست داشتنی که عاشقشونم هنوز.خلاصه کنم.زمستون که میشد باغچه بزرگ شمعدونی ها رو تبدیل ب هحدود 40 تا گلدون میکردن و نصفش هم سهم ما بود.باید خیلی مراقبشون میبودم تا وقتی اردیبهشت تحویلشون میدم سالم باشن.جدا خیلی اذیت میشدم با اونهمه مشغله دانشجویی مراقب 20 تا گلدون باشم 5 6 ماه!از اون وقت تا حالا هیچ لدونی رو تو خونه راه ندادم!امیدم به داشتن یه حیاط همون شکلی و استخدام یه باغبونه


عزیزممممممممممممممممم
چه ماجراهایی داشتی
ایول به شما و نگهداری از گل و گیاه

خب نگهداری از گل و گیاه واقعا مسئولیت داره و عشق میخواد ولی خب از لذتش هم نمیشه گذشت. مثله بچه داریه! نمیشه گفت چون بچه داری سخته و باید همش دغدغه فکری داشت پس ترجیح میدیم بچه راه ندیم تو خونه! پس لذت و آرامشش چی میشه؟
به قول یه بنده خدایی: اگه خونتون ویلایی و چند خوابه بود و پرستار و خدمتکار داشتین، 5 تا بچه هم براتون کم بود و سر این یه دونه نق نمیزدین

به امید یه خونه ویلایی و یه باغبون
مامان سيد محمد سپهر
1 اردیبهشت 92 8:41
سلام عزيز دلم هميشه خوب و خوش باشي همين براي ما كافيست همسرس هم چه حسادت كنه چه نكنه مجبوره خواهش هاي شما را برآورده كنه..گل كوثري را ببوسين


سلام مامانی
ممنون از لطفتون
آزاده
1 اردیبهشت 92 9:03
الان با این پست خواستی بهم پُز بدی یعنی تازه اشم منم یه پاسیو دارم ولی دلم خیلی برا گلای توش میسوزه طفلیا رو فقط هفته ای یه بار آب میدم.....نه نوازشی... نه صحبتی
اصلا از این ترادسکانتیا خوشم نیومد ایییییییییییییییییییییییش


الان با این نظرت خواستی بگی خیلی با کلاسی که پاسیو داری؟!
بیچاره گلای توش. بردار بیار اینجا تا بهشون بگم محبت چه رنگیه!
چراااااااااااااااا؟؟؟؟ من که خیلی از لش خوشم اومده نه ببشخید ترادسکانتیا. نازهههههههه
محبوبه مامان الینا
1 اردیبهشت 92 9:24
به به روحم تازه شد ...
شاداب شدم با دیدن روی ماه "ترادِسکانتیا"
عجب باغبان خوش سلیقه ای
با این جمله که گفتی گیاهان چون زنده اند حس حیات میدن کاملا موافقم دوست جونی


خوشحالم که دوست داشتی عزیزم
ممنون از لطفت
مامان نیایش
1 اردیبهشت 92 10:16
یعنی شما دو تا خواهر واقعا که محشرین هااااااااااااااااا
میدونی چون تازگی کشف کردم که جاری هم هستین الان احساس میکنم خیلی با حالالین شماهااااااا
این گل های لش یا همون ترادِسکانتیا یا برگ بیدی هر چی که هست قشنگه و به قول خودت به آدم نشاط میده همیشه سبز باشه دور و برتون
قربون دخملی برم که آب میده به گلدونا عزیزی
اون شکلکی که مثلا خیلی خوشحالی از داشتن این گلا خیلی با حال بود خندیدم
راستی ببینم مگه مردا هم هوووو میتونن داشته باشن




اینا به خاطر اون کشف حیاتی

و ممنون از لطف و محبت و نگاهت عزیزمممممممممممممم

آره عزیزم هوو یعنی رقیب و همه میتونن داشته باشنش
آزاده
1 اردیبهشت 92 10:56
خوشم نیومد رو از حسودی گفتم

باید بیام پیشت دوره ببینم خواهررر. شایستی گلای منم روبراه شدن. چقدر از این پیچیا داریم که همینجوری تا طبقه بالا که خونه مادر اینا باشه رفتن
اصلا اسماشونم بلد نیستم فقط میدونم همشون سنشون زیادهیه دیفن باخیا!!( درست گفتم؟) داریم که فک کنم 20 سالش باشه


ای حســـــــــــــــــــود !

نیاز به دوره نداره فقط عشق و علاقه میخواد جیگر

یه نگاه محبت آمیز و توجه!

اووووووووووووووه پس شما حسابی سابقه داری در دیدن گل های آپارتمانی! نه ببشخید در نگهداری!

عزیزدلم من اول راهم ولی مامانم کهنه ی این کار شده
آزاده
1 اردیبهشت 92 11:19
چه آنلاین
ترسیدی بیام خونتون جا زدی؟




شاید!
متین مامی ایلیا
2 اردیبهشت 92 15:59
واییییییییییییییییییییییییی من عاشق این گلم ولی اسمش و نمیدونستم
خیلی دوست دارم تو خونمون گل نگه دارم ولی همیشه گلامون خراب میشه


آخییییییییییییییییی عزیزمممممممممم

خب این گلا نور متوسط و خاک مرطوب میخوان و محبت و توجه

عمه و اریسا کوشمولو
2 اردیبهشت 92 16:13
سلام کوثر جونم و مامان مهربون
وای عجب گلهای خوشگلی منم میخوااام
نه واقعا قشنگن منم گل طبیعی خیلی میدوستم


سلام عزیزممممممممممممممم

ممنون گلم. قابل شما رو نداره عمه خانم
مامان دینای
3 اردیبهشت 92 23:34
سلام
به به به ذوقو سلیقه گلا قشنگی دارید منم خیلی دوس دارم اما نمیدونم چرا گلام زود میمیرن
مامان کوثر جون یه چیزی بگم ناراحت نشی ها سوزه نه سوجه


سلام عزیزم
ممنون از لطفت
آخییییییییییی. شاید رطوبت یا دمای مناسبی ندارن
عزیزمممممممممممممممم عمدا اینجوری نوشتم که بخندید. تازشم سوژه نه سوزه
محيا كوچولو
6 اردیبهشت 92 10:51
كوثري وسط اين گلا يه چيز ديگه اس


مرسی خوشگل خانم
عمویی مصطفی
14 اردیبهشت 92 1:31