جیگر مادر و بابا

روخوانی زبان فارسی از چه زمانی؟؟؟

1391/6/7 15:54
نویسنده :
608 بازدید
اشتراک گذاری

به قول باران جونمبغل

این روزها آموزش و یادگیری روخوانی زبان فارسی برای کودکان یک سال به بالا

یه جورایی تبدیل به مد و پز شده قهر

اما خوبه که بدونیم:

 

در فصل بهداشت روانی کودکان از کتاب "تغذیه و نگهداری کودک" آمده است:


من گمان می کنم درست کردن سوپر مارکتی از ابزار و وسایل و ایجاد امکانات متعدد برای پیشرفت کودک هر چند قابل درک است اما اشتباه بزرگی است که اغلب پدر و مادر ها مرتکب می شوند.

البته همه ما می خواهیم که فرزندان مان بیشترین بهره را از استعدادهایشان ببرند و تا جایی که می توانند چیز یاد بگیرند، ولی تلاش های زود هنگام و شدید برای شکوفا کردن استعدادهای آن ها اشتباه بزرگی است و غالبا نتیجه عکس می دهد.


مدرک و دلیلی وجود ندارد که مثلا نشان بدهد آموزش خواندن در سال های اولیه زندگی کودک،بعد ها پیشرفت خاصی را برای او به همراه داشته باشد.


تلاش برای این که کودک در همه عرصه ها اول باشد ابدا به این معنی نیست که او بعدها هم پیشروتر از دیگران خواهد بود. این نوع برنامه های تحمیلی و زود هنگام معمولا هزینه های زیادی را هم بر والدین و خانواده تحمیل می کند و از سوی دیگر تلاش برای موفق شدن در یک زمینه خاص (مثلا یادگرفتن خواندن در سال های اولیه زندگی) به قیمت از دست دادن سایر زمینه ها مثل کنار آمدن با بقیه بچه ها تمام می شود.

با این روش شما ممکن است موفق شوید فرزندتان را در یک زمینه موفق کنید ولی سرانجام کودک عاصی و سرکشی از کار درمی آید.


اگر به بچه ها فرصت بدهید که با استعدادهای فطری خود رشد کنند،

به کمک طبیعت به شکوفایی بهتری دست خواهند یافت.

 

مرسی که با دقت و حوصله خوندین. تشویق

اما....

تصمیم گیری نهایی با خودتون! چشمک

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (24)

ترانه
7 شهریور 91 16:19
سلام..
جالب بووووووووووووووووودد ..
ممنون..البته بازم باید بخونمش.
راستی لینک "جالب است بدانید..." خالی بود!!!!



سلام
خواهش میکنم. ممنون که خوندید و دیدید...
لینک "جالب است بدانید..." فقط نشاندهنده ی موضوع مطلب هست.
با کلیک بر روی اون فقط مطالبی که در این موضوع دسته بندی شدن رو نشون میده
مرسی از حضورتون

راستی
آخرش یادم نیومد این خرزوخان کی بودا؟؟؟
برره ای بود. نه؟؟؟
سرچ کردم اما چیزی ازش پیدا نکردم.
میشه یه کم توضیح بدید؟!
خاله باران
7 شهریور 91 22:12
سلام.دوستم
کوثر جونیم خوبه؟
ممنون از پست جدیدت...
می دونم که حالا خیلی ها خوششون نمیاد.ولی خواندن یک سال دیرتر و به منوالی که هست در نمی شه ولی لحظاتی که از کودک می گیریم دیگه تکرار نمی شه...



سلام عزیزممممممممم
کوثر خانم هم خوبه و الان خوابه (7صبح)
پست جدید قابل تو رو ندارههههههههه
مرسی دوست جونم
خاله باران
7 شهریور 91 22:25
استاد اذر یه صحبت خیلی زیبایی کردند.گفتند امروز همه ما به فکر این هستیم که دانش را زیاد کنیم نه دانایی را.من حرفم اون روز این بود.بچه را استاد شناسی کردن توسط مادر بدون تعصب، خیلیییییییییییییی مهمتر از دانشمند کردنه.من خودم زمانی که گالری داشتم اقای بودند انجا که از نظر علم و تکنیک نقاشی خیلی بالا بودند.وکارهای می کردند خیلی زیبا و قابل فکر.رئال .نه سبک های امروزی.یکبار توی بحثی من از ایشون میزان تحصیلاتشون را پرسیدم جوابی دادن که من واقعا شوکه شدم.اول که خنده ام گرفت...
ایشون گفتند من سیکل دارم. ولی تو بهترین نمایشگاها شرکت داشتند.وهیچ کس باور نمی کرد.وخودش می گفت من هنر دوست داشتم گفتند برو فنی .من نکشیدم.یه بار دوبار .مجبور ترک تحصیل شدم.خب من می گم این ادم چقدر موقعیت از دست می ده برای این یک جمله.نشناختن استعداد


استاد شناسی مهمتر از دانشمند کردنه
مرسی عزیزم. خیلی عالی بود
خاله باران
7 شهریور 91 23:54
کوثر جونم و مامانش


باران جونم و مامانش
خاله باران
7 شهریور 91 23:57
هوارتا پچ پچ


آخیششششششششششششششش. چقد خوب بود.
همشو خوندم. میام پیشت
تــــــــــــــک خـــــــــــــــاله کــوثر جــونـــی
8 شهریور 91 0:30
احسنت به این مادر با فکر و درایت .


عمویی مصطفی
8 شهریور 91 0:39
تاریخ تولد کوثر هم زیر تصویر اون گوشه وبلاگ ثبت کنید، خوبه.


چشممممممممممممم. مرسی
ترانه
8 شهریور 91 9:16
سلام..
بازم خوندم. خیلی خوب بود.ممنون که زحمت کشیدین واین مطالب علمی رو گذاشتین.
و اما خرزوخان،بله حدستون درسته، ایشون یه شخصیت تخیلی یکی نقشهای سریال برره (فک کنم دو برره) بود که فقط و فقط برا همون شخص قابل روئیت بود و حضورش همه جا و همه وقت امکان داشت اما فقط توسط همون دو برره این حضور احساس میشد.البته بدیهی بود که خیلی از خرابکاریها هم گردن ایشون میوفتاد.البته من این سریال رو دنبال نمیکردم فقط چن دقیقه ایش رو دیدم.حالا فک میکنید با دیدن اون پست(که یادم نمیاد عنوانش چی بود و هرچی گشتم هم پیداش نکردم)، جا داشت بیاد خرزوخان بیفتم یا نه؟؟؟


سلام
مرسی از دقت و حوصله تون. من از شما ممنونم

و اما متشکر از توضیحات کاملتون
با اینکه اون سریال رو دنبال می کردم اما این یکی زیاد یادم نمونده بود
بله حق باشماست اون بچه نامرئی کوثرجون در پست "جشن آمرزش" باید هم ذهن رو ببره به سمت خرزوخان.
ولی ذهن من بیشتر درگیر اون کفشاش بود نه نامرئی بودنش!
بازم ممنون

راستی
فیلم "نقطه آبی کمرنگ" رو دیدید؟؟؟
مامانی
8 شهریور 91 11:13
قشنگ بود


مرسیییییییییی
مامان امیر علی
8 شهریور 91 18:30
به نظر هر پدر مادری اگر کودک خودشون و استعدادشون و اندازه ظرقیتشون را به خوبی بشناسند و از همون اندازه از کودکشون توقع داشته باشن درسته و چه بسا کودکانی شناخته می شن با ظرفیت و استعداد بالا که اگر از همان کودکی روشون سرمایه گذاری درست و هدفمند نشه افسوسش برای بعددد ها برای خود همون پدر و مادر هست وخوبه ما خوب و به دور از هر احساسی فرزندان خودمون را خوب بشناسیم و استعداد یابی کرده و هدفشون رو به درستی معلوم کنیم و روشون سرمایه گذاری و خوب کار کنیم و برای رسیدن به همون هدف کوتاه نیایم و ادامه بدیم و در خیلی از تجربه های کودکانی موفق دیده شدن که از همان سنین خردسالی شناخته و در امروز انسانهای بسیار موفقی هستند مانند ابن سیناااااا و کودکانی دیگر امروزی ..........


ممنون از نظر سنگین و پرمفهومت عزیزممممممممم
امیدوارم همه ی پدر و مادر ها مانند شما به آینده ی فرزندشون حساس و دقیق باشن.

انشالله کوثر خانم پنجشنبه میره که استعدادهاش شناسایی بشه
مامان امیرحسین ومحیا
8 شهریور 91 22:52
احسنت به این مادر روشن فکر.


ممنون از لطفتون
ترانه
9 شهریور 91 9:19
سلام
من هر کاری کردم موفق به دیدن فیلم نقطه آبی کمرنگ نشدم..بازم تلاش میکنم.ممنون


سلام
از سایت شبکه گسترده به صفحه ی دانلود رسیدید؟؟؟
دانلود شد؟؟؟؟ یا اصلا باز نشد؟؟؟

نمیدونم مشکل شما و بعضی از دوستان از کجاست...
انشالله که بشه آپلودش کنم.
ممنون از تلاش و پیگیری.
مامی امیرحسین
9 شهریور 91 19:34
مرسی عزیزم خیلی خوب بود.واقعا موافقم.من خودم یه قربانیم!حیف اینهمه استعداد فنی که لابلای درسای دامپزشکی تلف شد...واقعا حیف


خواهش میکنم دوست گلم
الهییییییییییییییی. هنوزم فرصت جبران هست
چون زندگی ادامه داره
ستاره زندگی
10 شهریور 91 15:42
ممنون خیلی مفید وجالب بود


خواهش میکنم عزیزممممممممممم
عمویی مصطفی
11 شهریور 91 16:40
بر محمد و آل محمد صلوات
آمار صلوات ها
صلوات هاي اين وب: 1010
کل صلوات ها: 1716595



بله جالبه!
اما مهم اینه که شما چند تا فرستادین تا به این عدد رسیده!!!!
مامان یاشار
11 شهریور 91 17:20
خیلی خیلی خیلی خیلی موافقم



مرسی از حضور و دقتت
عمویی مصطفی
11 شهریور 91 17:41
نمیگم چنــد تا صلـــوات فرستادم .

ریــــا میشه!


نیاز نیست بفرمایید. چون خودتون بهتر میدونید
مریم مامان عسل
16 شهریور 91 1:37
عزیزم پست مفیدی گذاشتی!
این تب تیزهوش کردن بچه ها این روزا خیلی از مادر و پدرا رو گرفته!
فکر میکنن دارن به بچه کمک میکنن در صورتی که این بیشتر جنبه ی چشم و همچشمی پیدا کرده.
باید با توجه به سن بچه پیش رفت.


مرسیییییییییییییییییییی
مامان نیایش
17 شهریور 91 18:01
جالبه منم همیشه به این موضوع فکر میکردم و هیچ وقت نیایش رو مجبور به یادگیری نکردم ولی خودش خیلی به یاد گیری علا قه نشون میده و دوست داره یاد بگیره و بهم میگه که برام بخون کلمات رو تا یاد بگیرم می خوام خودم کتاب بخونم!
فکر میکنم باید از هر بچه ای در حد خودش توقع داشت و به هیچ وجه بچه ها رو با هم مقایسه نکنیم فکر میکنم مهم تر از همه چی همین بحث مقایسه باشه که اصلا درست نیست


ماشالله به نیایش باهوش خودم
و آفرین به این مامانیه مهربون و دلسوز
مرسی از نظر جالبت
مامان محمد صادق(زهرا)
19 شهریور 91 9:28
به نظر منم درسته!

نباید بچه ها رو خیییلی تحت فشار گذاشت!

البته خیلی ام نباید ولش کرد!

درسته!!!!!

(یه جورایی کپی-پیست مطالبت بود نه؟)


ممنون از نظر خوشگلت
عالی بود
کپی پیست هم که باشه من دوست دارم
مامان زهرا دختر دوست داشتنی
30 شهریور 91 15:52
سلام
خیلی از خوندن این مطلبتون ارامش گرفتم
دختر من الان دقیقا 3 سال و شش ماهه است ولی دو تا زبان انگلیسی و یونانی را کامل حرف می زنه و فارسی را هم تازه شروع کرده

من خیلی نگران بودم با توجه به اینکه دوستای مختلفی داره نتونه با اونها ارتباط برقرار کنه ولی خوشبختانه تا امروز بدون اینکه من بخواهم آموزش خاصی بهش بدم داره خوب جواب می ده

مادر بودن کلی نگرانی های کوچک و بزرگ داره


سلام مادر نمونه
نگرانی در همه ی پدر و مادرها وجود داره
و این نشونه ی دلسوز و فداکار بودنشونه
و آفرین به دختر باهوشمون
امیدوارم همیشه موفق باشه
مریم (مامان آرینا)
22 آبان 91 8:56
ممنون از مطالب خوبی که میذاری عزیزم
خسته نباشی


خواهش میکنم مامانی
سلامت باشین
مامان کورش
23 آبان 91 18:16
سلام عزیزم من نظر باران جون قبول دارم هر چیزی به وقتش


سلام دوستم
مرسییییییییییییییییییی
دخمـــــلی
3 آذر 91 18:45
واقعا موافقم خاله جونی............. این مسائل جدید بازی کودکانمان رو جهت دار کرده و نابجاست التماس دعای حسینی