جیگر مادر و بابا

شماره تلفن ده رقمی خدا

1391/4/7 16:31
نویسنده :
434 بازدید
اشتراک گذاری

یه بعدازظهر تابستونی، با دخترک تلویزیون تماشا می کنیم،

با کنترل چرخی می زنم تو شبکه های مختلف.

رو شبکه ی آموزش نگه اش می دارم چون آقای قرائتی دارن صحبت می کنن.

چه جالب! ایشون دارن در مورد شرایط دعا کردن مباحثی رو مطرح می کنن و

چه جالب تر که در یه همایشی در مشهد مقدس هستند....

برام جالبه...چون پارسال، ماه مبارک رمضان، بعد از افطار که در حرم مطهر آقا علی بن موسی رضا (ع) بودیم آقای قرائتی این بحث رو مطرح کردن و خیلی برام جذاب بود اما اون موقع نتونستم یادداشت کنم و از اون زمان بارها تلاش کردم که حداقل شماره تلفن ده رقمی خدا، یادم بیاد اما نمی شد.

گوشیمو سریع برای ضبط کردن میذارم جلو تلویزیون اما

از اونجایی که دخترک باید از همه چیز سر در بیاره،

مدام تلاش می کنه برای برداشتن گوشیم و

من تلاش می کنم برا پرت کردن حواسش و یا سرگرم کردنش.

این تلاش دو جانبه که به شکل بازی در اومده

حدود 30 دقیقه طول می کشه تا این که برنامه ی مورد نظر تموم بشه و

نتیجه اش:

میشه صدای ضبط شده ی آقای قرائتی به همراه صدای خنده های شیرین دخترانه

 

الان که دختر خوشگلم خوابیده پس شما با خیال راحت "ادامه مطلب" رو بخونید!

بسم الله الرحمن الرحیم 



در قرآن مى‏خوانیم: «اُدعونى أستَجِب لكم» (غافر - 60). "مرا بخوانید تا شما را اجابت كنم."

 

 اگر شخصى به دیگرى گفت: به هنگام برخورد با مشكل به من تلفن كن تا تو را كمك كنم،

این جمله لوازم و شرایطى دارد از جمله: 

1- رفاقتت را با من حفظ كنى. 

2- شماره تلفن مرا گم نكنى و شماره را درست بگیرى. 

3- به هنگام بازگو كردن مشكلات، حرف‏هاى بى ربط نزنى و توقّعات نابجا نداشته باشى و به وظیفه خود عمل كرده باشى. 

4- آنچه مى‏گویى واقعاً مشكل باشد، نه خیالات و توهّمات. 

5 - براى حلّ مشكل خود، انتظار نداشته باشى تمام مقرّرات و نظام را بهم بریزم. 

6- حلّ این مشكل، سبب پیدایش مشكل دیگرى براى شما یا دیگران نشود. 

7- در بازگو كردن مشكلات، صادق باشى و دروغ نگویى. 



آیا ما در دعا و طرح مشكلات خود با خدا، این شرایط را مراعات كرده‏ایم؟ 

آیا رفاقت و بندگى خود را با خدا حفظ كرده‏ایم؟ 



قرآن مى‏فرماید: «و یَستَجیبُ الّذین آمنوا و عملوا الصّالحات» (شوری - 26). 

"پاسخ مثبت به كسانى داده مى‏شود كه با ایمان و عمل شایسته رابطه خود را با خدا حفظ كرده باشند." 


شماره تلفن ده رقمی خدا همان آداب دعا کردن است:

ابتدا «بسم اللّه» بگویید،

با وضو و حضور قلب و در مكان مقدّسی مثل مسجد باشید،

قبل از دعا از خداوند با صفات و اسماءالحسنى تجلیل كنید،

ده مرتبه «یا اللّه»، «یا ربّ» بگویید،

گوشه‏اى از نعمت‏هاى الهى را به زبان آورید،

از خداوند تشكر كنید،

بر محمّد و آل محمّد صلوات بفرستید،

لغزش‏هاى خود را مطرح

و استغفار كنید،

دعا و خواسته خود را میان دو صلوات مطرح كنید و

امیدوار باشید.

 

و یه صحبت تاثیرگذار : اگر می خواهید پاک شوید، در همین لحظه از ته دل همه رو حلال کنید. خدا می فرماید ببخش تا ببخشم. چون مردم به اندازه کافی در روز قیامت توی کارشون گیر هستن، دیگه نخواید که کارشون گیر ما باشه!

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی

 

پی نوشت: خدایا شکرت که بازم به چیزی که ذهنم به دنبالش بود رسیدم. اون صحبت تاثیرگذار آخر منو به یاد حرفای یه دوست انداخت....

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (18)

بابای دوقلوها
7 تیر 91 16:53
خیلی جالب و تاثیر گذار بود

آفرین به مامانی


خواهش میکنم
خاله باران
7 تیر 91 17:50
وای خوب دختر گلم باید بدونه برای چی موبایل باید جلوی تلویزیون باشه.نکنه هام هامک را یادت رفته مامان جونی...


از دست این دخمل که الان بیداره و داره جیک جیک میکنه.
یه کتاب آورده و باز کرده و عکساشو نشونم میده و هی میگه تعریف کن
خاله باران
7 تیر 91 17:53
پس کوثرش کو؟؟؟


کوثرش خوابه
خاله باران
7 تیر 91 18:44
هستی؟



نچ نبودم

مامان محمد صادق(زهرا)
7 تیر 91 18:45
سلاااااام

پستت خیلی جالب و تا ثیر گذار و تکرار مکررات بودو یه تلنگر خووووووب!

زحمت کشیدی واقعا!!!

می دونم چی کشیدی موقع ضبط کردن!!!!!!!!!!!!
محمد صادقمم ای جور وقتها شیطنتش گل می کنه!!!!!!!!
***********************
راستی! آپ کردم...
دوس داشتی بیا...
خوشحال میشم!!!


سلام مهربونم
مرسی از حضورت و نگاهت
به نظر من گاهی تکرار مکررات برای همه لازمه!
محمدصادق ما رو ببوس
چشم در اولین فرصت میام
خاله باران
7 تیر 91 18:47
خواهش میکنم عزیزم.خدا را شکر رفع شد...دوستتون دارم...


مامان پریسا
7 تیر 91 18:54
ممنون مامان کوثر.چه خوبه این چیزا رو برای ما هم نوشتی.


خواهش میکنم عزیزم. خوشحالم که استفاده کردی
مامان پریسا
7 تیر 91 18:55
راستی مامان کوثر جون.
پریسا در یک مسابقه شرکت کرده اگر بهش رای بدید ممنون میشم.

http://sheklak_mohammad.niniweblog.com/post931.php


به به به
چشمممممممممم عزیزممممممممم
خاله باران
7 تیر 91 20:39
ممنون عزیزم.که خبر دادی.انشاالله که خیره....


خواهش گل منننننننننن
حتما خیره.
تو دوست جون دوست داشتنی خودم هستییییییییییی. بوس
مریم مامان عسل
8 تیر 91 3:46
خیییییییییییلی تحت تاثیر قرر گرفتم!
مخصوصا با اون جمله ی مربوط به بخشش.
همین الان تصمیم گرفتم از هر کس کینه به دل دارم ببخشمش و در آینده هم از کسی کینه به دل نگیرم.
ثواب ابن تصمیم خوبمو تقدیم میکنم به تو دوست عزیز و مهربونم.


خوشحالم عزیزم که برات مفید بوده
خداروشکر که این تصمیم رو گرفتی مهربونم
منتظرات اثرات مثبت این تصمیم باش دوست من
ممنون از لطفت
آرام
8 تیر 91 9:19
سلام , صحبت تاثیرگزار ,واقعا تاثیرگزاره , ممنوم از نوشته های خوبتون


سلام عزیزم. خوشحالم که تاثیرگذار بود
مامانی
8 تیر 91 19:06
خیلیییییییییییییی خوب بود

سلامممممممم مامانی خوب ومهربون
خوبی عزیزم؟
بروزم منتظرتم




سلام سلام. خواهش میکنم عزیزدلم
چشمممممممممم
متین مامی ایلیا
9 تیر 91 1:14
دستت طلا خیلی جالب بود
این بووووووووووووووووووووووسا هم واسه کوثر جیگر و باهوش و کنجکاوه خاله


خواهش میکنم مامانیه مهربونننننننننننننن
نایسل
9 تیر 91 13:53
آخییییییییییییییییییییییی عزیز دلمممم


مامان نیایش
9 تیر 91 16:48
ممنونم عزیزم عالی بود پستت خیلی خوبه که هر از چند گاهی این چیزا رو به یاد بیاریم ممکنه که همه بدونیم ولی تکرار دوباره اش برای ذهن نسیان کار ما خیلی خوبه عالیه بازم منون دوست خوبم استفاده کردم خیلی کوثر گلم رو ببوس قربون خنده های شیرینش و خواب شیرین ترش


خواهش میکنم عزیز دلممممممممممم
ممنونم که با دقت خوندی و مرسی از حضور و نظرات خوبت
نیایش منو حسابی ببوس
مامان رها
10 تیر 91 8:35
سلام خوبی زود بدو برو تو این سایت به دخملم رای بده و تکلیف خودت رو ادا کن
http://sheklak_mohammad.niniweblog.com/post931.php


سلام مامانی
چشم میرم. ولی فقط به نی نیا کدبانو رای میدماااا
باراز سلام
10 تیر 91 8:48
سلام
دوستان برای همه شما دعا کردم
خدا روزی شماهم بگرداند
واقعا جاتون خالی
مطلبتون هم قشنگ وخواندنی بود


سلام
زیارت قبول
ممنونم. انشالله
ستاره زندگی
10 تیر 91 21:35
زیبا و تاثیر گذار بود



مرسی عزیزم از نگاهت