جیگر مادر و بابا

بندگی کنیم

1391/1/28 16:40
نویسنده :
326 بازدید
اشتراک گذاری

مواقف و ایستگاه های برای بازرسی در صراط هست که تعداد آن ها پنجاه موقف است. شیخ صدوق می گوید که این مواقف تکالیفی است که بر دوش ما بوده و باید آن را در صراط دنیا انجام می دادیم، در واقع لوازم بندگی بوده است.

در آخر الزمان، بعضی از افراد در اعمال کم می آورند و به خاطر همین خدا تخفیف داده است و می فرماید که هر کس در  آخرالزمان یک دهم اعمال را بجا بیاورد اهل نجات است ولی در اعتقادات تخفیف داده نشده است زیرا اعتقادات قلبی است و سختی ندارد. 

آیت الله بهجت می فرمودند: دعای غریق را زیاد بخوانید که درصراط مستقیم ثابت قدم بمانید. در دعای غریق امام صادق (ع) می فرمایند :

یاالله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک

در صراط مستقیم بودن یعنی بندگی کردن. از امام صادق (ع) حدیثی به نام عنوان بصری در بحارالانوار داریم که بندگی را تعریف می کند و دستور بندگی را می دهد. امام صادق (ع) فرمودند : بندگی سه رکن دارد

اول اینکه سرمایه ها را از خدا بدان و بدان که تو آن را کسب نکرده ای و به راحتی در راه خدا خرج کن.

دوم اینکه مدیریت را به خدا بسپار و درگیر قضا نشو. تو بندگی کن و نتیجه را به خدا بسپار زیرا خدا از تو به تو دلسوز تر و آگاه تر است.

رکن سوم بندگی این است که مشغولیت تو دائم این باشد که آیا امر خدا را انجام می دهم یا نه؟ خدایی که دائم رب است آیا من دائم بنده هستم؟ شخصی که می خواهد بنده باشد و ایمانش در قلبش تثبیت بشود، دائم مراقب دستورات دینی است و از دیگران هم خجالت نمی کشد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی

 

پی نوشت 1: اگه دوس داشتی اینجا رو هم کلیک کن

پی نوشت 2: اینجا الان داره بارون میاد... هوا، هوای لطیفی ست طراوت و ترنم و شبنم است و شقایق، هوای هم همه دارند ابر و تندر و باران، هوای زمزمه دارند بید و باد و بنفشه و من هوای تو را دارم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

مامان زهره
29 فروردین 91 8:58
در این شکی نیست که تو شفیع داری؟
منم دلم خوشه که عروس فاطمه زهرا(س) هستم .اما واقعا خیلی سخته اگه فکر کنی که می خواهی بمیری و این همه کار انجام نشده و گناهی که بر دوشت سوار است؟!


آره واقعا!
حق با شماست مامانی
بیا همین الان هر دومون توبه کنیم. بخصوص من که خیلی بار گناهم سنگینتره

مامان نیایش
29 فروردین 91 9:59
سلام دوست خوبم من هم برنامه های روز یکشنبه سمت خدا رو که آقای عالی هستش می بینم و خیلی دوست دارم آفرین که یه پست رو به این موضوع خیلی خیلی مهم اختصاص دادی


سلام عزیزم
ممنون از حضورت و نظرات خوبت
دوستت دارم
مامان نیایش
29 فروردین 91 17:40
خصوصی گلم


مرسی عزیزم چک کردم.
مامان امیر علی
29 فروردین 91 18:46
خیلی عالی بود مثل همیشه لذت بردام و استفاده کردم .ممنون خانمی


خواهش میکنم عزیزم. مرسی که خوندی
مامان علي خوشتيپ
29 فروردین 91 19:14
خيلي از متنت استفاده كردم.ممنون
خصوصي


خواهش میکنم عزیزم
مرسی مهربونم چک کردم. لطف کردین
مامان نیایش
30 فروردین 91 9:14
عزیزم خصوصی


مرسی مهربونم. چک کردم
معصومه
30 فروردین 91 9:49
خیلی زیبا بود
ان شالله که بتونیم همه در این راه ثابت قدم باشیم
پی نوشت2 واقعا قشنگه


ممنونم
ان شالله
بابای دوقلوها
1 اردیبهشت 91 8:14
خیلی عالی بود.
آفرین بر شما


خواهش میکنم
خاله نسرین مامان صدف و سپهر
3 اردیبهشت 91 1:38
مثل گذشته انتخاب خوب و بجایی داشتین.اما حقیقتا فکر مرگ انسان رو نگران میکنه در مورد خودم میگم چون کوهی از کارهای نکرده و گناه دنبالم هست.خدا همه رو در پناه خودش حفظ کنه.آمین


خواهش میکنم
ممنون از حضور و توجه تون
مامان ماهان
3 اردیبهشت 91 15:59
عالی بود ممنونممممممممممممممممممممممم


خواهششششششششششششش
مامی امیرحسین
4 اردیبهشت 91 13:22
فوق العاده بود دوستم.ممنونم ازت.نگرانم.نگران روزگار فتنه...نگران از روزی که شیعیان غربال میشن و درگیر فتنه و تنها به اندازه مشتی از گندم که از یه انبار گندم بمونه...آیا ما تو اون یه مشت هستیم؟


منم از شما سپاسگذارم که وقت گذاشتید و با علاقه خوندید
انشالله همیشه در پناه لطف خدا و عنایت آقامون باشید
مامانی طهورا
13 اردیبهشت 91 9:35
سلام عزیزم وبلاگت خیلی جالبه معنویت از در و دیوارش میباره دوست دارم باهم دوست بشیم شما چی؟
اجازه میدین لینکتون کنم؟


سلام گلم
مرسی از لطفت
با افتخار لینکتون کردم