جیگر مادر و بابا

آقا سلام....

1391/7/22 10:09
نویسنده :
553 بازدید
اشتراک گذاری

از امام رضا علیه السلام روایت است که فرمود:

در خراسان بقعه ای هست که بر آن زمانی خواهد آمد که محل رفت و آمد ملائکه خواهد بود. پس پیوسته فوجی از ملائکه از آسمان فرود خواهند آمد و فوجی بالا خواهند رفت تا در صور بدمند. پرسیدند یابن رسول الله کدام بقعه است؟ فرمود: آن بقعه در زمین طوس است و آن والله باغی است از باغ های بهشت. هر که مرا زیارت کند در آن بقعه چنان است که رسول خدا را زیارت کرده است. (مفاتیح الجنان)

 

چند ماهی بود که وقتی از حرم آقا امام رضا علیه السلام می شنیدی

و یا تصاویرش رو می دیدی، با خوشحالی می گفتی:

من اینجا رو دوست دارم. بریم حرم. می خوام بگم آقا سلام...

تا اینکه بالاخره آقا امام رضا علیه السلام ما رو طلبید و با قطار سفرمون آغاز شد.

 

صبح زود، راه آهن تهران


 

چه شوقی داشتی برای قطار سواری و دلت می خواست قطار تند بره و

تا سرعتش کم می شد با صدای بلند می گفتی: رسیدیم مشهد؟!؟

نشسته بودی کنار پنجره و گزارش لحظه به لحظه از مناظر بیرون رو می دادی.

 


 بعدازظهر رسیدم مشهد و

بعد از یه استراحت کوتاه با هیجانی خاص به سمت حرم مطهرش گام برداشتیم...

آرام و مطمئن با ذکری بر لب و دلی رو به خدا


 حالا لطفا ادامه ی مطلب....لبخند

با رقت قلب و خضوع و شکستگی دل آمده ام!

با تصور و فکر در عظمت و جلالت قدر این صاحب مرقد منور آمده ام!

با تدبر در محبت و لطفی که به شیعیان و زائران خود دارید آمده ام!

با تامل در حال خراب و خلاف هایی که بواسطه ی آن ها شما را آزرده ام آمده ام!

 

باب الرضا و صحن جامع رضوی و اذن دخول

 

ای رسول خدا اذن می دهید تا وارد شوم؟

آیا وارد شوم ای حجت خدا یا علی بن موسی الرضا علیه السلام؟

ای فرشتگان مقرب خدا که مقیمان این مشهد مبارکید، وارد شوم آیا؟

 رخصت ده ای مولای من!

 

ورودی صحن آزادی

 

قدم هایم از رفتن باز ایستاده و قلبم هراسان است

چشمم گریان شده و......

آیا این روح تمام آداب است؟!؟!؟

مرا می پذیرید به پابوسی ای مولای من؟

 

صحن آزادی و سلام دادن تو به آقای مهربانی ها

 

ای خدا بر من ببخش و به من ترحم کن

و توبه ام را بپذیر که تو بسیار توبه پذیر و مهربانی.

 ای خدا همانا این جایگاه بقعه ای است که تو پاک و محترم داشته ای و

محلی است که تو بدان شرافت بخشیده ای....

 

جلوتر از همه و با شادی بسیار فقط می رفتی

 

 

 ترانه هایم همرنگ باران دلتنگی هایم می شود و دلم...دلم چقد پر است....

نگاهم به ضریح دوست، وساطتش را می خواهم و

زایل شدن غم از دل و جانم. می شود آقا؟

دستم رو به آسمان، بخشش او را می طلبم.

 

السلام علیک یا شمس الشموس، السلام علیک یا انیس النفوس،السلام علیک یا غریب الغربا، السلام علیک یا معین الضعفا و الفقراء، السلام علیک یا سیدنا یا مولانا یا علی بن موسی الرضا، السلام علیک و علی ابائک سبعة و ابنائک اربعة و علی اختک فاطمة معصومه جمیعا" و رحمة الله و برکاته...

 

ضریح مبارک آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام

 

اینجا مکان امن و آرامش است

ذهنت رها می شود

ذکر بر لبانت جاریست و فقط دلت می خواهد نماز بخوانی

دعا کنی و زیارت نامه به دست بگیری و بایستی و مدح کنی....

و اینگونه است که دل کندن و جدا شدن سخت می شود!

 

 

راستی عمه جون اینا هم اومده بودن مشهد. 


کوثر خانم در لابی هتل درویشی، منتظر دیدن عسل جون!

 

یه حوض خوشگل پر از گلبرگ های رز، در لابی هتل

 

و اینم یه نمای زیبا از طبقه دوم هتل

 

و بالاخره عسل جون اینا تشریف آوردن و بازی کردن و شادی های تو هم بیشتر شد.


خواهران رضاعی در رستوران هتل

 

با هم  غذا خوردیم و تو و عسل جون هم کم شیطنت نکردین!


رستوران هتل

 

اونجا هم دست از بازی کردن با موبایل و تبلت بر نداشتین

البته عامل اصلی، علی آقا (داداش عسل جون) بود.


رستوران هتل

 

 

برای رفتن به حرم سرحالتر بودی

آخه یه همبازی عالی مثل عسل جون داشتی.


صحن جامع رضوی

 

هم بازی می کردین، هم خوراکی می خوردین

و هم نماز می خوندین، مثه دوستای واقعی!


سجده کردن دخترای من

 

عمه جون اینا برگشتن تهران و موقع خداحافظی هر دوتون گریه می کردین!

عسل جون می گفت: کوثر جونو می خوام.

و تو می گفتی: عسل جون رفت، من تنها شدم.

اما از بودن در مشهد و زیارت حرم مطهر خوشحال بودی.

 

حوض زیبای صحن آزادی

 

 

یه شب بابایی هوس پیتزا کرده بود و رفتیم رستوران هتل مشهد

و تو همش می گفتی چه خروسه خوشگلی! می خوام سوارش بشم!

 

لابی هتل مشهد

 

و چون خیلی گرسنه بودی افتخار دادی و یه برش پیتزا نوش جان کردی

 

رستوران هتل مشهد

 

 

مسجد گوهرشاد و هنگامه ی اذان ظهر

 

صحن انقلاب و پنجره ی فولاد و حاجات دل

 

آخرین زیارت ما از سمت صحن آزادی

 

آخرین سلامی که دخترم به آقا داد از باب الرضا

 

و آخرین نگاه من از باب الرضا به صحن و سرایش ....

 خدایا این آخرین درود من بر این امام رئوف نباشد

بارالها این را آخرین زیارت من از فرزند پیغمبرت و حجت تو بر خلقت، قرار مده.

مرا با او در بهشت جمع گردان و

در قیامت با او و حزبش که از شایستگان و شهدا هستند محشور فرمای.

 

 

برگشت به تهران و بازم قطار سواری این بار از نوع کوپه ای

 

به خاطر تو تخت رو باز کرده بودیم که بازی کنی و حوصله ات سر نره

 

 

 

تشکر نوشت: کلامی باقی نمی مونه جز یه تشکر ویژه از بابایی بی نظیر که خیلی تلاش کرد سفر زیبا و راحتی رو برامون مهیا کنه. خیلی وقتا مواظب تو بود و حرم هم که می رفتیم با خودش می بردت که من با آرامش بیشتری زیارت کنم. همیشه به خاطر مهربونیاش خدا رو شکر می کنم و ازش ممنونم. قلب

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (34)

مامانی
22 مهر 91 10:44
سلامممممم خانومی زیارتت عزاران بار قبول

عجیب دلمو هواییییییییییی کردی

خدایا

عکسای کوثر که سجده میکنه دل ادمو .....

ایشالا خدا دوباره قسمتت کنه

برای من و پسرم هم دعا کردی؟ دیگه دارم نزدیک میشم به دیدارش

ساکشم بستم دعام کن


سلام به روی ماهت

من فدای اون هوایی شدن دلت

وقتی مریض بودم کوثر میگفت: الان میرم حرم دعا میکنم تا خوب بشی و زود دستاشو به شکل قنوت بالا می برد و دعا میکرد و بعدش میگفت: خوب شدی دیگه پاشو!

آره که دعات کردم عزیزم. به یاد همه ی دوستان بودم

امیدوارم طه جون بسلامتی بیاد
مامان نیایش
22 مهر 91 11:05
به به عزیزم زیارتتون قبول
خیلی عکس های قشنگی بود دلم هوای حرم رو کرد نیایشم هم چند وقتی میشه میگه دلم برای حرم تنگ شده اگه سعادت داشتیم می تونستیم همپای شما زیارت کنیم چی میشد زیارت دو جانبه چه کنیم که کم سعادتیم انشا الله بازم تشریف بیرید با هم بریم زیارت
خیلی عکس های قشنگی بود کوثر جونم هم که روز به روز خانوم تر میشه کمتر از یه روز دیگه به تولد سه سالگی ات مونده انشاا لله همیشه شاد باشی گلم خیلی ماه شدی خدا حفظت کنه تولدت مبارک


ممنونم عزیزم
شما خیلی به ما لطف و محبت دارید
متشکر از تبریک تولد سه سالگی دخترم. اونم برای چندمین بار
ستاره زمینی
22 مهر 91 12:20
وای عزیزم زیارت قبول .همیشه به زیارت

قربون سلام دادنت برم اقا نگهدارت باشه ملوسک.


ممنونم دوست خوبم
ستاره زمینی
22 مهر 91 12:23
عزیزم پس حسابی خوش گذشته انشالا همیشه خوش و خرم باشید.

راستی الان هوای مشهد سرد شده چون اگه اقا بطلبه قرار هفته دوم ابان بریم.؟؟؟؟؟؟؟


آره خداروشکر عالی بود. ممنونم
معلومه که سرده. بخصوص شبا.حتما لباس گرم ببرید
انشالله خوش بگذره و پیشاپیش زیارت قبول

آزاده
22 مهر 91 13:06
زیارتت قبول دختر نازنینم
همیشه شاد باشی ایشالا.
بازم تولدت مبارک
مادر جون ایشالا به زودی عکساتونو کنار مسجدالنبی و خونه خدا ببینم


ممنونم دوس جونممممممممممممم
مرسی از تبریکت
وای متشکر از دعای خوبت و همچنین برای شما
آزاده
22 مهر 91 13:08
هی عکسارو نیگا میکنم و بیشتر هوایی آقا میشم.
کاش بازم مارو بطلبه


الهیییییییییییییی عزیزممممممم
انشالله
تبریک
22 مهر 91 15:47
سلام...خدا قوت به شما زائر عاشق
بی نظیره بی نظییییییر .
ابراز احساسات پر شور، بیان حالات زیبای معنوی از ابتدا تا به انتها به این شیوایی طوری که خواننده رو هوایی میکنه، طوری که حال و هوای معنوی رو به خواننده منتقل میکنه تازه اونم با رعایت اختصار و خلاصه نویسی، همه گویای عشق به دریای بیکران سلسله پاک معصومین سلام الله علیهم اجمعین است که فقط و فقط در صورت هم نوا شدن یک دل پاک با قلمی هنرمندانه، توانایی ایجاد تاثیرات شگرف روحی و معنوی در قالب یک پست در جان خواننده رو داره...
توضیحات ساده، کوتاه و کامل به انضمام عکسهای مربوطه و با حال، ترتیب و توالی بیان موضوعات (مثلا" اذن دخول و عکس بجا و توضیحات بسیار نافذ و زیبا، عکس از حرم مطهر از نمای ورودی صحن آزادی و ادامه ماجرا و عکس تکون دهنده از ضریح منور و مقدس امام رئوف و نماهای زیبا از هتل با کلاس و ...بالاخره آخرین تصویر.)، استفاده از شکلکهای جذاب( مثل اون قطار با مزه) و از همه مهم تر حضور بجا، پر رنگ و به موقع خانم کوثر خانم به همراه شیرینکاریها و پاشش نمک ایشون در جای جای این حکایت جذاب هس که جا داره از خالق بسیار خلاق این اثر بی نظیر هنری قدردانی بشه
نکته اصلی تر از همه " از دل برآمدن" ذکر این ماجرا و سفر روحانی است که بیشترین تاثیر رو در "بر دل نشستن" محتوای گیرای این پست دارد که خود مصداق گویایی از " آنچه که از دل برآید، لاجرم بر دل نشیند" است.
جای تبریک و تقدیر داره..
خدا به شما و همه کسانی که باعث و بانی این سفر بسیار پر برکت بودند، خیر بده...ایشالله مکه رفتنتون...
راستی یادتون باشه که از موسسه نخبگان میخواستید یه چیزایی بنویسید..
ببخشید بازم طولانی شد.
موفق باشید



سلام. ممنون از لطف و حضورتون...

واقعا از این دید دقیق و لطف سرشارتون نسبت به نوشته های حقیرم سپاسگذارم! شرمنده میکنید.

صبح تمام تلاشم رو کردم جوری بنویسم که اول از همه به دلم خودم بشینه.

دروغ چرا! خیلی فکر کردم و هی نشستم پای سیستم و بلند شدم و رفتم و باز برگشتم و نوشتم و پاک کردم و باز فکر کردم و در نهایت از خود آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام کمک خواستم....

به دخترم فکر کردم که اگه یه روزی اینا رو بخونه چه فکری میکنه و چجوری این پست میتونه بهترین تاثیر رو روش داشته باشه و همچنین بر روی بازدید کننده ها....

بازم متشکرم از حضورتون که دلگرم کننده است.ممنون از دعاهای خوبتون و همچنین برای شما.

از موسسه نخبگان هم در پست های آینده انشالله مینویسم

فعلا فردا با پست تولد سه سالگی بروزم شما هم دعوتید

مامان پریسا
22 مهر 91 16:09
باز هم زیارت قبول ایشالله که بهتون خوش گذشته باشه و به مش کوثر هم خوش گذشته باشه

ایشالله برای دوستان هم دعا کرده باشید


ممنونم دوستم. خداروشکر عالی بود
معلومه که برای همه ی دوستان دعا کردم
مامان رضا جونی
22 مهر 91 19:28
سلام
سلام
زیارت قبول
چی همه عکسای خوشگل موشکل
اتفاقی اومدم وبتون
اتفاقی هم روز شمار سن کوثر خانم رو دیدم جالب بود برام که فردا تولده کوثر جونه
به شما و کوثر خانم این روزه قشنگ رو تبریک می گم
البته اگه روز شمار سیستم من درست باشه
به ما هم سر بزنید


سلام سلام
مرسی از حضورتون و نظر لطفتون
خوش اومدین
ممنون از تبریک
چشم حتما میام پیشتون
مامان یاشار
22 مهر 91 19:29
وای خانومی اشک تو چشمام جمع شد با نوشته هات. دلم خواست برم بشینم و ساعتها گریه کنم خیلی دلم خواست. زیارتتون قبول باشه انشا الله. دست بابای مهربون هم درد نکنه. میفهمم که چه محبتی کردن که مامان بتونه یه خورده با خیال راحت با آقا تنها درد و دل کنه. عکسها هم که بی نظیر بودن مثل همیشه. خدا کنه نوبت ماهم زود برسه که بدجوری هواییمون کردی. کوثر جون شیرینت رو حسابی ببوس در ضمن ممنون که خبرم کردی بیام


الهییییییییییییی عزیزمممممممممممممممم
فدای دل پاک و مهربونت
میبینم که محبت بابایی یاشار جونو تو اینجور وقتا خوب درک میکنی
انشالله این زیارت و امثال آن نصیب شما هم بشه
و مرسی که اومدی
بوس بوس
مامان مجتبی ومحمدرضاومهدیار
22 مهر 91 20:26
سلام گلم زیارت قبول گلکم


سلام دوستم
ممنونممممممممممم
تولدانه
22 مهر 91 21:11
تولد دختر گلتون مبارک
با بهترین آرزوها


ممنونم از تبریک !!!!
محيا كوچولو
22 مهر 91 21:52
سلام خاله جوني سلام كوثر نانازي
زيارت قبول خيلي خيلي قبول
چه سفرنامه خوب و پراحساسي
ايشالله هميشه به سفرهاي خوب و معنوي


سلام سلام محیا خانم نانازی
ممنونم کوچولو
انشالله نصیب شما و مامانی و بابایی هم بشه
یاسمین مامان سورنا
22 مهر 91 22:27
سلااااااااااااام
واااااااااای چه عکسای قشنگی
چقدر کوثر جونی با مزه سلام به آقا موسی الرضا(ع) میداد
جیگرش برم دختر نازمو


سلام عزیزممممممممممممممممم
ممنون از نگاه قشنگت
یاسمین مامان سورنا
22 مهر 91 22:28
چقدر بامزه شده کوثر جونی اونجایی که داره با عسل جونی با گوشی بازی می کنه عزیزم قیافه اش خیلی شیطون و با نمک شده



یاسمین مامان سورنا
22 مهر 91 22:32
در ضمن چه لابیه هتلتون خشگل بوده ایول
تو این جور سفرا آدم معمولا زیاد تو هتل نمیمونه اما خشگل بودن هتل تو روحیه ی آدم خیلی تاثیر میزاره
راستی یادم رفت:زیارتتون قبول باشه عزیزم ایشالا روزیه سفر مکه و کربلا تون باشه


ممنون از نگاه خوشگلت
آره خوشگلی هتل = رفع خستگی سریعتر
متشکر از دعاهای خوبت و همچنین برای شما
یاسمین مامان سورنا
22 مهر 91 22:34
سورنا الان اومده پیش من داره عکسای کوثر جونی رو میبینه با ذوق داد زد نی نییییییییی
گفتم اسمش کوثر جونیه میگه (کوتر جونی)


وای من فداش بشمممممممممممم
چه بامزه! کوتر
کوثر وقتی نی نی بود اسم خودشو میگفت: توثر
یاسمین مامان سورنا
22 مهر 91 22:35
دست بابایی هم درد نکنه که به مامانیه مهربونمون کمک کردن که راحت تر زیارت کنه


مرسی گلم
به افتخار بابایی
مامان تارا
22 مهر 91 22:52
زیارت قبول عزیزان انشاء الله همیشه به سفر و خوشی / کوثری عزیز خاله عکسات خیلی قشنگن مخصوصاً اونجا که سجده میکنی بووووووووووووووس/

عسلکم من عاشق اون تیپ بلوز شلوار سفیدت هستم


ممنونم مهربون مامانی
مرسی از حضور و نگاه قشنگتون
متشکر از تبریک تولد
یاسمین مامان سورنا
22 مهر 91 23:15
راستی پیشا پیش تولد کوثر جونی مبارک باشه
ایشالا 120 ساله و همیشه سالم باشه زیر سایه ی مادر مهربون و بابایی مهربونش باشه


ممنون از تبریکت عزیزمممممممممممممم
چه دعای خوبی
عمو عماد
23 مهر 91 0:47
لایک
Like


thanks for this and e-mail
مامان زهرا
23 مهر 91 1:41
خانمی سلام
زیارت قبول امیدوارم هرچه زودتر زمینه سفرهای کربلاو مکه و مدینه شامل حالتون بشه
انوقت بیایید و با اون حال قشنگتون برامون بنویسید و ما را هم هوایی کنید

وقتی پستتون را می خوندم همش ذکر السلام علیک یا غریب الغربا ورد زبونم بود

خدا حاجت روان کنه خواهر خوبم

امیدوارم سالهای سال سایبه ائمه بر سر خانواده محترمت باشه و کوثر خانمت زیر سایه خانم فاطمه زهرا

پیشاپیش روی ماهشو بوسید و تولدش مبارک


سلام عزیزم
ممنون از حضورت و اینکه با حس خوب خوندیش
از دعاهای خوبتون متشکرم و همچنین برای شما و خانواده ی محترم
و بازم ممنون از تبریک تولد
مامانی طهورا
23 مهر 91 2:10
خوشگل خانم تولدت مبارک


ممنونم دوست خوبم
mamanebaran
23 مهر 91 8:18
عزيز دلم زيارتتون قبول باشه ، واي چقدر عكسات ناز بود خاله اي ، چقدر سلام كردنت قشنگ بود خالص و كودكانه و سرشار از پاكي ، فرشته من اميدوارم هميشه پاك و خالص بموني عزيزم ، قربون اون نماز خوندنت برم من ، مردم آخه ماچت كنم الهييييييييييييييييييي


ممنونم مامانی
مرسی از این نگاه و حضور مهربانانه
عمه اریسا کوشمولو
23 مهر 91 9:43
انشاالله همیشه به سفرو خوشحالی عزیزدلللللللللللللللللم
عکسام فوق العاده قشنگ بووووووووووود
مخصوصا عکسای سلام دادنت به امام


ممنونم از حضورتون عمه خانم
شما لطف دارید.مرسی
مامان محمد سپهر
23 مهر 91 10:02
عزيزم زيارتت قبول خداراشاكرم كه از نزديك زيارت كردي و اشك ريختي و براي همه دعا كردي.
عزيزم خوشحالم كه خوشحالي كوثر با ورود عسل تكميل شدودست بابايي درد نكنه


ممنونم مهربون مامانی
شما لطف داری عزیزم
مامان امیر علی
23 مهر 91 18:08
زیارت قبول باشه الهی ما را هم دعا می کردیددددددددددددددددددددددددخانه خدا بری ایشاله عزیزم بوس


ممنونم مامانیه دوست داشتنی
به یاد همه بودم
مرسی از دعای خوبت
مامان نازنین زهرا
23 مهر 91 19:29
سفر بخیر .خدارو شکر که بهتون خوش گذشته.ان شا الله روزی هر ساله باشه.


ممنونم دوستم
چه دعای خوشگلی
مریم مامان عسل
24 مهر 91 5:39
هیییییییییییییییی وای من!
شما مشهد بودید و من بی خبر موندممممممممم؟؟؟؟!!!!
ای خدااااااااااااااا
عجب کم شانسم من که تا اینجا اومدید و ندیدمتون!
مامانی یه تلگرافی یه کامنتی چیزی!
یعنی انقدر ما بی لیاقت بودیم؟
بخدا خونمون خیلی به حرم نزدیکه.
کاش افتخار داشتم ببینمتون.


عزیزممممممممممممم
شما خیلی لطف و محبت داری مهربونم
کم سعادتی از ما بوده
تــــــــک خــــــــاله کــوثر جــونـــی
24 مهر 91 23:31
به به ... چه هتل خوشمــــــــــلی

خوشبحالتون و زیارتتون هم مجددا قبول... ایشالا همیشه سفر و خوشی و هتل درویشی



مرسی جیگر
مامان امیرحسین
26 مهر 91 12:33
زیارت قبول عزیزمای جونم کوثر جون


ممنونم مامانی
ستاره زندگی
27 مهر 91 17:09
سلامممممممممممم مامانی زیارت قبول
عکسای کوثر که سجده میکنه حالت عرفانی داشت


به به به سلاممممممممممم
متشکر از نگاهتون
ستاره زندگی
27 مهر 91 17:10
میگم عجب عکسی از ضریح گرفتیا


مامان محمد صادق(زهرا)
28 مهر 91 9:38
زیارتتون قبول


ممنونم مامانی