جیگر مادر و بابا

درخواستی یاسمین جون!

1391/3/24 8:32
نویسنده :
508 بازدید
اشتراک گذاری

دلمه ی سبزیجات


 

مواد لازم برای 6 نفر:

بادمجان دلمه ای 4 عدد

فلفل دلمه ای 4 عدد

گوجه فرنگی درشت 6 عدد

لپه 200 گرم

برنج 250 گرم

سبزی دلمه ( تره، جعفری، گشنیز، شوید، نعناع، ترخون، مرزه و پیازچه ی پاک شده)

پیاز متوسط 2 عدد

سیر 4 حبه

روغن زیتون یا روغن مایع 6 ق غ خ

آب لیمو ترش تازه نصف استکان

نمک و فلفل به مقدار لازم

زردچوبه، دارچین، زیره سیاه، زعفران و هل سبز از هر کدام نصف ق چ خ

 

طرز تهیه مواد دلمه:

لپه و برنج را جداگانه پخته و با کمی روغن، نمک، فلفل، ادویه جات، سبزی دلمه، پیاز و آب لیموی تازه مخلوط کرده و خوب ورز می دهیم تا چسبندگی خاصی پیدا کند. سپس به آن 5 ق غ خ سس دلمه اضافه میکنیم.


طرز تهیه سس دلمه: 

2 عدد گوجه فرنگی را به همراه پیاز خرد شده و نمک و فلفل و روغن و همه ی ادویه جات و کمی روغن در مخلوط کن مخلوط می کنیم.


داخل فلفل دلمه و گوجه فرنگی و بادمجان (از قبل سرخ شده ) را با مواد دلمه پر کرده و در ظرف مناسب می چینیم و به آنها سس دلمه را افزوده و اجازه می دهیم با حرارت ملایم بپزد. زمان پخت حداکثر 2 ساعت.

از کلم برگ هم می توان استفاده کرد البته باید برگ های کلم را درآب جوش انداخته تا کمی نرم شود.

 

 

نوش جان

 

پی نوشت: پست "شاهزاده خانوم! " هم به روز شده (جواب اون حدس بزنید رو اضافه کردم).

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (20)

ستاره زمینی
24 خرداد 91 8:47
خسته نباشید مامان کوثری .حتما باید خیلی خوشمزه باشه .باید درست کنم.بوس واسه کوثر جو.ن


مرسی عزیزمممممم
مامان محمد صادق(زهرا)
24 خرداد 91 9:29
بابا کلله ی سحری عجب عکسی گذاشتی!!!

من که از حالا دلم ناهار می خواد!!!!!

ههههههمممممم....به بهههههه
*****************************

پیش منم بیا!
آپ کردم....نظر یادت نره....
نظر کوثر جونم جدا گونه واسم مهمه!
مرسی!
میخوام بدونم نظر بچه ها با ما چه فرقی داره!
مرسی
منتظرم...


خب دیگه فقط کله سحری دخملی خوابه
چشم حتما میام گلم
نظر کوثر جون؟؟ آخه وقتایی میام نت که اون خوابه!
مامان امیر علی
24 خرداد 91 10:13
سلام .و صد سلام به دوست گلم .خیلی از شما ممنونم به خاطر راهنمایی عالی و بی نقصتون من بالاخره با کمک شما موفق شدم .مرسی عزیزم بوس بوس


سلام و صد سلام به دوست باهوشم
آفرین مامانی
مامان امیر علی
24 خرداد 91 10:13
وای دهنم اب افتاد عاشقشم دستت درد نکنه عالی بود


آخییییییییی
مرسی مامانی
شبنم
24 خرداد 91 12:00
سلام
من هنوز چیزی دریافت نکردم!!!!
به به باریکلا مامانی هنرمند
یه کمک
ما قراره امسال دوماهی تعطیل باشیم تابستونی که یک ماهش رمضان هم هست من از دیروز اینو فهمیدم و هزار تا کار برای خودم تراشیدم ولی می خوام یه کاری کنم که هم هنری باشه و هم تو خونه باشم به پسملیم برسم و هم... یعنی هم خدا و هم خرما دیگه!!!!
خودم به تابلو فرش خیلی فکر کردم و بلدم هستم و شوهری موافق نیست و فکر نکنم توی خرید وسایل و آماده سازی دار و بقیه مواردش کمکی کنه یعنی چون اون نمی خواد پس نمی شه هههههه
مورد بعدی که خیلی دوست دارم خیاطیه ولی خوب اونم نمی دونم چه طوری توی خونه اونم خودم تنهایی یاد بگیرم البته اصلاً نمی دونم باید چکار کنم
دیگه راه حلی به ذهنم نرسیده
حالا کمک از فایل و کتاب و دستور بگیر تا ایده و نظر ... کمک می خوام خلاصه از همه نظر
(راستی توی کمک به موفقیت و مکان جغرافیایی و بی پولی، بی کامپیوتری توی خونه و عدم امکانات شهر محل زندگی هم توجه کنید لطفاً)
خیلی پرروم نه؟؟؟؟!!!!!!
. ...
دوستی با من این دردسرا رو داره اگه دوست نداری با هام دوست باشی هم مجبوری دیگه هههههههههههههه
کوثر جیگر رو ببوس
راستی من همه پستا رو خوب وکامل می خونم خوب نظرم همش اینه که کوثر خانوم خودم رو ببوسی دیگه!!!!


سلام دوست قدیمی و مامانیه پرتلاش
ممنون از لطف و محبتت
مرسی که به ما هم سر میزنی
چشم در اولین فرصت ایمیل میکنم.(آخه چیز کمی هم نخواستی گلم!)
عزیزم کل ماه رمضون رو به عبادت بپرداز و به ذهن و روحت استراحت بده و با سید محمد گل باش. فک نکنم دیگه وقت اضافه ای برات بمونه. نه؟
اون یک ماه باقیمانده رو هم برو سفر یا مهمون دعوت کن و یا گل پسرتو جایی ثبت نام و با اون باش.
کتاب هم میتونی بخونی. باشگاه هم میتونی بری!
تمام طول سال که با کار بیرون سرگرمی چه اشکالی داره اگه دو ماه هم واسه استراحت و عبادت و فراغت بیشتر با گل پسر وقت بذاری؟
از داشتن دوستای پرکارو مهربون و باوفایی مثله شما خداروشکر میکنم.
فقط یه سوال میمونه یعنی ما دو ماه از شما بیخبریم؟؟؟
شبنم
24 خرداد 91 17:08
سلام
ممنون از نظراتت
ولی
کلاس ورزش نزدیکم نیست
کلاس برای پسملی موجود نیست(البته تو فکرم مهر دیگه ببرمش زبان تا ببینیم)
شوهری همش بغل دلم نشسته می زاره من به استراحت و کارای خونه بپردازم؟؟؟؟!!!! هرررررگزززززز
آره دیگه وقتی من نتونم به این زودیا یه سیستم بخرم این جوریه
راستی فکر نکنم کسی اینترنتش از من پر سرعت تر باشه!!!!!!
الانم دیگه باید برم ساعت رو میبینی امتحان بودم الان تموم شد زنگ زدم شوهری می گه 10 دقیقه میشه منم از فرصت استفاده کردم هههه!!!!
باااای من فردا هم میام


سلام گلم. خواهش میکنم. ببخشید بیشتر از این بلد نبودم!
شاید این فیلمه فردا برات باز بشه. آخه با توجه به آدرس آی پیت سرعت نت هر دومون در یه سطحه!
موفق باشی و شاد. بوس
مامان محمد صادق(زهرا)
24 خرداد 91 17:38
سلااااااااام

مرسی بابت نظرت!

حیف که کوثر جون رای نمیده!!!

منم شما رو لینک میکنم!


سلام عزیزم
خواهش میکنم مهربونم
مرسی از لطفت
مامان محمد صادق(زهرا)
24 خرداد 91 17:47
عزیزم کجا زندگی می کنین؟؟

واسه لینکدونیم می خوام...

مرسی


تهران
خواهش میکنم
آرام
24 خرداد 91 19:43
وایییییییییییییییییییییییی من هنوز سرکارم, گشنه بودم گشنه ترشدم, نوش جونتون مامان باسلیقه


آخییییییییییییییی عزیزم
مرسی از لطفت
بابای دوقلوها
24 خرداد 91 21:58
ای بابا
از این عکسای خوشمزه میذارید که حرص ما شکموها رو در بیارید

جالب بود
مرسی


خواهش میکنم
ستاره زندگی
24 خرداد 91 22:19
ممنون از حضورتون


خواهش میکنم
یاسمین مامان سورنا
25 خرداد 91 3:32
سلام گلم
ممنونم از لطفت عزیزم
ببخش که باعث زحمت شدم برات آخه خیلی خوشمزه بنظر میرسید و همه رو بلد بودم ولی بادمجوت رو به این شکل(پوست کنده) ندیده بودم برام خیلی جالب بود آخه من عاشق آشپزی ام و هروقت حوصله ام سر میره یا گرفتاریه فکری دارم یا ناراحتم فقط آشپزی و کیک پزی بهم کمک میکنه تا به حالت عادی برگردم
بازم ممنون از لطفت خانوم
عروسکمو ببوس


سلاااااااااااام عزیزمممممممممم
خوش اومدییییییی
به به چه مامانیه هنرمندیییییییییی
خوشحالم که استفاده کردی. بوس
مامانی
25 خرداد 91 7:54
به به دلم خواستتتتتتتتتت



خب برو درستش کن عزیزم
مامان نیایش
25 خرداد 91 11:15
عزیزم هنرمندیااااااااااااااااا قربونت برم خیلی جالب بود کاری که کردی برای شاهزاده خانوم می گمااااااااا ممنون از این غذای خوشمزه حتما یه بار امتحان میکنم بابای نیایش عاشق این جور غذاهاست ولی خب مامان نیایش از این هنرا نداره نمیدونم چرااین دستا برای مامانی کوثر بودااااااااااااا


ممنونم از لطف و محبتت مامانیه گلم.
مامان مانی
25 خرداد 91 11:34
وای گشنم شد .....
جالب بود .... مرسی ......و شاد باشی


الهیییییییی
خواهش گلم
مامان پریسا
25 خرداد 91 21:25
به به شما هم رفتید تو کار اشپزی


شبنم
25 خرداد 91 22:34
سلام مامان کوثر خانم.
کامنت شما رو توی وبلاگ زهره خانم که برای من نوشته بودید،خوندمش.
نمی دونم چطور باید از شما دوست های خوبم،که با وجود اینکه اشنایی ای با من نداشتید،همتون خواستید راهنماییم کنید،تشکر کنم.
من همه حرف هاتون رو به ذهن می سپرم،و سعی می کنم با مشورت و در نظر گرفتن همه جوانب،بهترین تصمیم رو برای زندگی مون بگیرم..ولی خب راستش..شاید دارم به اون تصمیم نهاییه نزدیک می شم.برام دعا کنید لطفا.
به پیشنهاد دوست های خوب و مهربونی که اینجا پیدا کردم،یه وبلاگ واسه خودم ساختم که ادرسش رو واسه شما هم می ذارم.
هزاااار ماشالله به کوثر خانم ناز و خوشگل..باور کنید وقتی که اون عکسش رو دیدم که با دست های کوچولوش داشت نماز می خوند،اشک تو چشم هام حلقه زد..خدا این فرشته کوچولوی های معصوم رو واسه شما حفظ شون کنه.


سلام عزیزم
ممنون از توجه و حضورت
برات آرزوی موفقیت دارم خانمی
حتما میام به وبلاگت سر میزنم. بوس
خاله نسرین مامان صدف و سپهر
26 خرداد 91 13:18
سلام مامان هنرمند.چقدر خوش آب و رنگ و هوس انگیز بود کاش می شد امتحانش کرد!!!


سلام عزیزم
مرسی از لطفت
نرجس خاتون،مامان طهورا خانوم
28 خرداد 91 12:29
من این قدر دلمه ی فلفل دلمه دوست دارم که نگو.تازه اگه تو یخچال مونده باشه و سرد شده باشه بیشتر دوست دارم.
راستی!
منم ازین ظرفا دارم.


دلمه ی فلفل دلمه سرد شده؟!
چه تفاهمی!
negar
31 خرداد 91 11:01
دستت درد نکنه


مرسی از حضورت