جیگر مادر و بابا

فردا (نهم ربیع الاول) چه کنیم که محبوب امام زمان شویم؟

1390/11/12 12:58
نویسنده :
323 بازدید
اشتراک گذاری

 حجت الاسلام والمسلمین مهندسی(ره) در زمان حیات بابرکتشون این گونه پاسخ دادند:

اگر ما می خواهیم کاری بکنیم که امام زمان (عج) از ما راضی باشد برای اینکه خودمان را آماده کنیم در مرحله ی اول یک نگاه باطنی به زندگی باطنی خودمان بکنیم. نکند که پنهان های نازیبایی داشته باشیم ، نکند خلوت های غیر ارائه داشته باشیم، اگر در خلوت گناه هستیم، این را نمی توانیم ارائه کنیم .

اگر شما کسی سر زده به خانه تان بیاید و شما سریع یک سری وسایل را از وسط اتاق جمع می کنید یعنی چه؟ یعنی این ها در مقابل میهمانی که می خواهد وارد بشود زشت است. آیا زندگی ما جوری هست که هر وقت امام زمان (عج ) بخواهد وارد زندگی ما بشود خیلی راحت در را باز کنیم  و یا می خواهیم خیلی سریع فلان عمل، اخلاق و زشتی را جمع کنیم ؟

اگر من این جور هستم که جمع می کنم یعنی به مقدار تناسب، رابطه ام را با امام زمان (عج) از دست می دهم. بعد می نشینم و می گویم که آقا فدایت بشوم، چرا نمی آیی ؟ اگر قرار باشد که آقا از در خانه ی ما وارد بشود و ما یک نگرانی داشته باشیم، اگر وارد حوزه ی اخلاق من بشود با بداخلاقی، کج خلقی و آلودگی رفتاری من، با حلال و حرام من در کسب و کار روبرو بشود و من با خلاف هایی که در کار خودم می کنم، چطور بگویم که آقا چرا تشریف نمی آورید؟

آقا بیاید که من ایشان را نگران کنم؟ مگر الان آقا نمی بیند؟ من باید به حضور آقا شرفیاب بشوم نه اینکه آقا سراغ من بیاید. آقا که رفتار من را می بیند. همه ی رفتار و اعمال من را هر لحظه چک می کند. در روایت داریم که در هفته روزهای دوشنبه و پنجشنبه نامه ی اعمال شما به امام ارائه می شود یعنی غیر از آن نگاه همیشگی امامت، هفته ای دو روز به صورت رسمی پرونده ی امت خدمت امام عرضه می شود. آیا پرونده ی من جوری هست که من بتوانم سرم را بلند کنم؟ یک مقدار پاکسازی درونی و تطهیر درونی را داشته باشیم. خلوت های تاریک را پاک کنیم و بعد یک مقداری خلوت ها را روشن کنیم تا ببینیم که ارتباط با امام حاصل می شود یا نه؟

niniweblog.com

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

ماماني شيما وحديث
12 بهمن 90 15:34
سلام ماماني خيلي جلسات جالبيه .من جلسه ي دوم روخوندم .ميام سرفرصت جلسه هاي ديگه رو ميخونم .
مطلبتم خوندم وخيلي فيض بردم .
ممنون ازرحمتت


سلام عزیزم
مرسی گلم. خیلی لطف کردی
موفق باشی
مامان زهره
12 بهمن 90 16:00
نه تمام گزینه ها را باید برایم توضیح بدهید


چشم!
شما جون بخواهید
محيا كوچولو
13 بهمن 90 15:05



ممنونم گلم
خاله نسرین.مامان صدف و سپهر
15 بهمن 90 7:17
گل گفتینباز هم تعارف.با امام زمانمونم تعرف داریم .با التماس می خوایم که بیان اما دریغ از وسایل پذیرایی مناسب.
خدا کمک کنه و با آمادگی کامل بریم به استقبالشون.


خواهش میکنم
انشالله
مامان امیر علی
15 بهمن 90 10:45
خدایا ظهور امام زمان ما را جلو بنداز تا به یمن ورودش تمام سختیها و مریضیها و بدبختیها از دنیا و از مردم بره و به یمن ورودشون دنیا پر از خوبیها و خوشیها بشه عدالت به پا بشه و هیچ ظالمی روی زمین نمونه .الهی امین .


الهی آمین. مرسی از دعای خوشگلت
مامان زهره
15 بهمن 90 15:22
خیلی جالب بود. خودم را می گم الکی ادعای ولایتی بودن را داریم .به مرحله عمل که برسیم مثل لبو سرخ می شیم


انشالله که دیگه از این به بعد اینجوری نباشیم و با تامل و تعهد بیشتر زندگی کنیم
مامان زهره
15 بهمن 90 15:22
پس مامانی بازهم درج لینک را برایم توضیح بدهید


قبلا توضیحات کافی رو دادم مامانی.بد نیس یه کم هم خودت تلاش کنی!
پریسا مامی صدرا و صهبا
20 بهمن 90 18:53
. ________________.###* _____________.*###### _____________*###### ___________*####### __________*########. _________*#########. _________*######*###* ________*#########*## _______*##########* *# _____*###########_____* ____############ ___*##*######### ___*_____######## __________####### ___________*###### ____________*#####* ______________*####* ________________*###* __________________*##* ____________________*##. _____________________*##. ______________________.## ______________________.###. ____________________.######. __________________._##*___*##. سلام عزیزم با ایده های نوروز۹۱ به استقبال عید برویدhttp://noruz1391.niniweblog.com/
ستاره
1 اسفند 90 12:26
چه اشتباه شیرینی


واقعا. مرسی