جیگر مادر و بابا

سمت خدا

1390/7/26 15:35
نویسنده :
733 بازدید
اشتراک گذاری

 

در سمت توام...دلم باران...دستم باران...دهانم باران...چشمم باران

روزم را با بندگی تو  پاگشا می کنم

هر اذانی که می وزد...پنجره ها باز می شوند... یاد تو کوران می کند

هر اسم تو را که صدا میزنم... ماه در دهانم هزار تکه می شود

کاش من همه بودم، با همه دهانها تو را صدا می زدم

کفشهای ماه را به پا کرده ام دوباره عازم توام

تا بوی زلف یار در آبادی من است

هر لب که خنده ای کند... از شادی من است

زندگی با توست...زندگی همین حالاست

 

http://ch3.ir/samtekhoda/

 

سلام مامانا

برنامه سمت خدا رو میبینید؟

بخصوص روزای چهارشنبه که آقای پناهیان در مورد تربیت معنوی بچه ها صحبت می کنند؟ (شبکه سه، ساعت ١٣:٣٠ دقیقه)

در ادامه مطلب اشاره ای از سه جلسه گذشته این برنامه رو براتون گذاشتم

 

بهتون توصیه میکنم فایل صوتی و یا متنی این جلسات رو از اینجا دانلود کنید

niniweblog.com


جلسه اول (6-7-90): اگر فرزند ما می خواهد آموزش های دینی را به سهولت دریافت کند، باید یک مقدمات روحی برای او فراهم شده باشد ...کار دومی که باید انجام دهیم این است که با ادبیات و زبان کودکانه مفاهیم دینی را منتقل کنیم ...اما فطرت ما پشت پرده ی عادات روحی ما پنهان می شود . در واقع فطرت فعال نیست و باید کشف شود . ما به عنوان پدر و مادر و مربی وظیفه ی کشف فطرت را داریم . ...ما خارج از حوزه ی دین ، محدودیت های زندگی را به کودک نشان دهیم . باید او بداند که دنیا محدودیت های بسیار فراوانی دارد . در این دنیا دین به عنوان یک منجی انسان را از مشکلات نجات می دهد . دین می گوید که این دنیا سخت بوده و محدودیت در آن زیاد است. اما من به شما یک برنامه می دهم که بتوانید از این محدودیت ها به خوبی عبور کنید ...ما با همین قرآن و با ادبیات ساده می توانیم بسیاری از ادبیات دینی را به بچه ها بزنیم . اگر به یک نوجوان بگویید که می دانی چرا اینقدر قرآن آیه دارد و این حجم از صفحات را دارد ، چون خدا دوست داشت که حرف های زیادی را به ما بگوید . او سال ها به پیامبرخود حرف هایی را زد و از او خواست که به مردم آنها را بگوید . به همین خاطر است که قرآن زیاد شده است . با این کار از همان ابتدای آشنایی با قرآن ، فرد حجم قرآن را دلیل محبت خدا می داند...(متن کامل)

niniweblog.com

جلسه دوم (13-7-90): زندگی یعنی مدیریت شادی ها و غم ها . وقتی که یک نفر زندگی می کند یعنی با دو پدیده ی سختی و آسانی ، آرامش و بهم ریختگی و مشکلات برخورد می کند . انسان با سختی ها مبارزه کرده و از خوشی ها لذت می برد . ما در درگیری های زندگی سرگرم شده ایم . دین یعنی راهنمایی درست برای این نوع مدیریت ...دین رضایتمندی از انواع لذت ها را به ما نشان می دهد . آرامش ، شهوات ، خوردن ، مقام اجتماعی و ... همگی لذت دارند . شما اگر بخواهید لذت و رضایتمندی را افزایش دهید چاره ای جز این ندارید که راهنمایی دین را بپذیرید . دین در قدم اول به شما راست می گوید . می گوید که در این دنیا هم بلا است و هم آرامش...اسلام می گوید که باید با هوای نفس مبارزه کرد . یعنی باید با علاقه و لذتی که باعث سقوط شما شود مبارزه کرد...(متن کامل)

niniweblog.com

جلسه سوم (20-7-90): اساساً کار تربیتی در ارتباط با فرزندان کار حساسی است و پدر و مادر ها حق دارند که نگران باشند . درروایت تصریح شده که در آخرالزمان که ما در آن قرار داریم کار تربیتی خیلی دشوارتر می شود ...ما تمام مسئولیت تربیتی فرزندان خود را به رسانه واگذار نکنیم. حتی اگر رسانه خوب هم باشد، اما موثر ترین عامل تربیتی دردوران کودکی خصوصاً در هفت سال اول و دوم خانواده است...من گاهی اوقات برنامه های تلویزیونی را دیده ام . انسان متوجه می شود که بعضی از برنامه ها کاملاً آموزش رقص است . بعضی اوقات تکرار موسیقی های رپ و شوهایی است که درغرب اجرا می شود . البته یک مقدار رقیق تر شده تا مرز حرام و حلالی که صدای کسی در نیاید . اما هرکسی با این برنامه انس بگیرد به موسیقی رپ علاقه پیدا خواهد کرد .  گاهی اوقات من از فرزندان خود خواهش کرده ام که برخی از برنامه های کودکان را نگاه نکنند . چون این برنامه ها عمومی است و ما می توانیم با خانواده ی خود یک قراری گذاشته و نسبت به بعضی چیزها پرهیز داشته باشیم . همچنان که ما نسبت به برخی از غذاها پرهیز  می کنیم...(متن کامل)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مریم مامان عسل
25 مهر 90 14:18
سلام خانومی. منم این برنامه رو دوست دارم. خوش بحال کوثر جون با این مامانی خوبش
مامان معين
27 مهر 90 12:26
سلام ، مرسي از مطلبتون خيلي آموزنده بود ، كوثر جون رو ببوسين


سلام.خواهش میکنم
مرسی عزیزم
مامان تربچه
28 مهر 90 15:44
سلام عزیزیم
واااااااااای حاج آقا پناهیان محشرررررره
واقعا حرفاش قشنگه
من از دوران دبیرستان پای حرفاشون بودم.
"تربیت معنویشون" که حرف نداره
خدا خیرت بده باعث شدی به فکر بیافتم که صوتش رو دانلود کنم تا اگه نی نی اومد به کار ببندم
بووووووووووووس


سلام گلم
خوشحالم که خوشت اومده
موفق باشی عزیزم