جیگر مادر و بابا

ترانه خوان عشق (به مناسبت روز بزرگداشت حافظ)

1390/7/22 12:26
نویسنده :
364 بازدید
اشتراک گذاری
«هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یُمن دعای شب و ورد سحری بود».

عشق را خواب دیده ای. تو خود عشقی.

تو از کلمات، پرنده ساختی. عشق را آگاهانه دریافتی و با چشمانی باز، عاشق شدی. با تو، سیب ها اندیشه بهار گرفتند و صداها، عشق را در دامنه کوه ها پژواک کردند.

 

غزلی زیبا از حافظ (در ادامه مطلب)

 

نارنج های شیراز، شاعر شدند و سنگ فرش ها ترانه خوان. عالمی را خبر کردی تا بی خبر نباشد کس که در عشق و مستی افتد.

خوشا دلی که مدام از پی نظر نرود بهر درش که بخوانند بی خبر نرود
دلا مباش چنین هرزه گرد و هرجایی که هیچ کار ز پیشت بدین هنر نرود

عاشقی می کنی و دل به لطف بی کران خداوند بسته ای؛ نه دنیای دون و مردمان خاکی؛

«لطف الهی بکند کار خویش فصل خدا بیشتر از جرم ماست»

به برکت و اعجاز عشق، ایمان داری و همیشه از عشق می سرایی و می دانی که کلامت کیمیا خواهد شد.

«در ازل پرتو حسنت ز تجلّی دم زد عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد»

حکمت خویشتن شناسی را به نیکی دریافته بودی و نیک تر سرودی:

سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد و آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد.
«بیدلی در همه احوال خدا با او بود او نمی دیدش و از دور خدایا می کرد».

به یگانه دلبسته بودی و می دانستی تنها اوست که لایق دوست داشتن است و دوستی؛ اوست که همیشه دوست خواهد بود.

 

«جان بی جمال جانان میل جهان ندارد هر کس که این ندارد، حقا که آن ندارد».
مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم   هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم
صفای خلوت خاطر از آن شمع چگل جویم   فروغ چشم و نور دل از آن ماه ختن دارم
به کام و آرزوی دل چو دارم خلوتی حاصل   چه فکر از خبث بدگویان میان انجمن دارم
مرا در خانه سروی هست کاندر سایه قدش   فراغ از سرو بستانی و شمشاد چمن دارم
گرم صد لشکر از خوبان به قصددل کمین سازند   بحمد الله و المنه بتی لشکرشکن دارم
سزد کز خاتم لعلش زنم لاف سلیمانی   چو اسم اعظمم باشد چه باک از اهرمن دارم
الا ای پیر فرزانه مکن عیبم ز میخانه   که من در ترک پیمانه دلی پیمان شکن دارم
خدا را ای رقیب امشب زمانی دیده بر هم نه   که من با لعل خاموشش نهانی صد سخن دارم
چو در گلزار اقبالش خرامانم بحمدالله   نه میل لاله و نسرین نه برگ نسترن دارم
به رندی شهره شد حافظ میان همدمان لیکن   چه غم دارم که در عالم قوام الدین حسن دارم
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

مامانی شیما وحدیث
22 مهر 90 1:08
سلام دوست خوبم ممنون که اومدی .باافتخارلیکتون کردم
مامان نیایش
22 مهر 90 11:13
خیلی پست زیبایی بود ممنون
پیشاپیش تولد گل قشنگ زندگیتون مبارک


مرسی عزیزم
...
22 مهر 90 20:50
اپممممممممممممممممم
بابک
22 مهر 90 21:50
سلام
تولد کوثر خانوم رو تبریک میگم
ایشالا که عروسیش ما رو دعوت کنید


سلام
ممنون.تولد شما هم مبارک
تولدانه
22 مهر 90 21:51
سلام
تولد کوثر خانوم رو تبریک میگم
ایشالا که صد سالگیش رو جشن بگیرید
شاد باشید


سلام
متشکرم از پیام تبریک
و پست تبریک تولد توی سایت خوبتون
نازنین نرگس نفس مامان
22 مهر 90 22:04
زیبا بود مامان فرشته های ناز
تیراژه
22 مهر 90 23:03
سلام کوثرجان
تولدت مبارک
بهترین ها رو برات آرزو میکنم


سلام عزیزم
مرسی از پیام تبریک
مامان پریاگلی
26 مهر 90 0:19
ایول من حافظ پرشت این روز رو فراموش کردم
دست گلت درد نکنه

پنج روزی که در این مرحله فرصت داری
خوش بیاسای زمانی که زمان این همه نیست


چه شعر خوشگلی
مرسی