جیگر مادر و بابا

أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ

1391/10/10 13:18
نویسنده :
497 بازدید
اشتراک گذاری

- حوصله ندارم!

- برو کتاب بخون

- حوصله ندارم!

- برو بیرون یه چرخی بزن

- حوصله ندارم!

- برو به دوستت زنگ بزن باهاش حرف بزن

- نه، حوصله حرف زدن ندارم!

- برو تلويزيون نگاه كن

- چيز بدرد بخور نشون نميده! نه، حوصله ندارم!

-  حداقل وبلاگتو آپ کن 

- حوصله ندارم! موضوع هم ندارم! 

- برو بخواااااااااااااااااااااااب خووووووو! 

- خواب؟ حالا چون اصرار مي كني خاطرتم خيلي عزيزه باشه! من رفتم بخوابم!

 

 

پي نوشت 1 : گاهی این جوری میشم، مثله این روزا. دلم میخواست اینجا باشم....

(نوروز 91، خلیج فارس)

 

پي نوشت 2 : فكر نكنيد غير از خواب هيچ كاري نمي كنمااااا نه، روزه مي گيرم! اگه كسي اس بده جوابش ميدم! نیشخند نظر تایید می کنم! برای خالی کردن جیب همسری نقشه می کشم!

پي نوشت 3 : گرسنمه! برا کوثر جون کشک و بادمجون گذاشتم.

پي نوشت 4 : من موندم دخترکم کوثر جون چه جوری خودشو این همه سرگرم و مشغول نگه می داره. قربونش برم. ماچ

پي نوشت 5 : امروز اینو دیدم... خنثی

 

أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ

ماهیان از تلاطم دریا به خدا شکایت بردند و چون دریا آرام شد خود را اسیر تور صیادان دیدند...

تلاطم های زندگی حکمتی از خداوند است

پس از خدا بخواهیم دلمان آرام باشد نه دریای دور و برمان.

در حقیقت خداست که هر کس را بخواهد به بی‏راه می‏ گذارد و هر کس را که [به سوى او] بازگردد، به سوى خود هدایت می نماید؛ همان کسانى که ایمان آورده‏ اند و دل هایشان به یاد خدا آرام می گیرد.

آگاه باش، با یاد خداست که دل ها آرامش می یابد.

 

 

نتیجه: نخواستم با بی حوصلگی و خوب نبودنم تکثیر استرس کنم فقط این پست رو گذاشتم که به خودم یادآوری کنم با وجود این دوست بزرگ و مهربان تر از من نسبت به من، خدای یکتا، دلیلی برای بی حوصلگی وجود نداره و می شه تغییر کرد و همیشه حوصله داشت.قلب


زندگی، راز بزرگی است که در ما جاریست.... ببینید در ادامه مطلب تشویق

 

شب آرامی بود

می روم در ایوان، تا بپرسم از خود

زندگی یعنی چه؟

مادرم سینی چایی در دست

گل لبخندی چید ،هدیه اش داد به من

خواهرم تکه نانی آورد ، آمد آنجا

لب پاشویه نشست

پدرم دفتر شعری آورد، تکيه بر پشتی داد

شعر زیبایی خواند ، و مرا برد،  به آرامش زیبای یقین

:با خودم می گفتم

زندگی،  راز بزرگی است که در ما جاریست

زندگی فاصله آمدن و رفتن ماست

رود دنیا جاریست

زندگی ، آبتنی کردن در این رود است

وقت رفتن به همان عریانی؛ که به هنگام ورود آمده ایم

دست ما در کف این رود به دنبال چه می گردد؟

هیچ!!!

زندگی ، وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند

شاید این حسرت بیهوده که بر دل داری

شعله گرمی امید تو را، خواهد کشت

زندگی در همین اکنون است

زندگی شوق رسیدن به همان

فردایی است، که نخواهد آمد

تو نه در دیروزی، و نه در فردایی

ظرف امروز، پر از بودن توست

شاید این خنده که امروز، دریغش کردی

آخرین فرصت همراهی با، امید است

زندگی یاد غریبی است که در سینه خاک

به جا می ماند

زندگی ، سبزترین آیه ، در اندیشه برگ

زندگی، خاطر دریایی یک قطره، در آرامش رود

زندگی، حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر

زندگی، باور دریاست در اندیشه ماهی، در تنگ

زندگی، ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق

زندگی فهم نفهمیدن هاست

زندگی، پنجره ای باز، به دنیای وجود

تا که این پنجره باز است، جهانی با ماست

آسمان، نور، خدا، عشق، سعادت با ماست

فرصت بازی این پنجره را دریابیم

در نبندیم به نور، در نبندیم به آرامش پر مهر نسیم

پرده از ساحت دل برگیریم

رو به این پنجره، با شوق، سلامی بکنیم

زندگی، رسم پذیرایی از تقدیر است

وزن خوشبختی من، وزن رضایتمندی ست

زندگی، شاید شعر پدرم بود که خواند

چای مادر، که مرا گرم نمود

نان خواهر، که به ماهی ها داد

زندگی شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم

زندگی زمزمه پاک حیات ست، میان دو سکوت

زندگی ، خاطره آمدن و رفتن ماست

لحظه آمدن و رفتن ما، تنهایی ست

من دلم می خواهد

قدر این خاطره را دریابیم

 

 سهراب سپهری

 

ممنون از حضور و نگاهتون

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (32)

خواهر فرناز
10 دی 91 14:26
مامانی سلام
چرا بی حوصله شدین؟
خدا همیشه با ماست همه اش امتحان توکل بر خدا کن سرتو بالا بگیر دستت را بذار رو زانوت وبلند شو که حوصله دار میشی
بوووووووووووووووووس
البته ببخشید پا تو کفش بزرگترا کردم


سلام دختر خوب
ممنون از حضور و محبتت
خوب میشم انشالله...
خواهش میکنم عزیزم لطف کردی
متین مامی ایلیا
10 دی 91 15:19
خیلی زیبا و تاثیر گذار بود، آدما واقع بعضی وقت ها بی حوصله میشن و کلافه که فقط یاد خدا ارومشون میکنه ونه چیزه دیگه ای


ممنون از نگاه و حضورت
خوشحالم که استفاده کردی
بوسسسسسسسسسسسسسسسس
متین مامی ایلیا
10 دی 91 15:42
برو خصوصی عزیزم


وای مرسی جیگر
تبریک
10 دی 91 16:03
...زندگی، راز بزرگی است که در ما جاریست
زندگی فاصله آمدن و رفتن ماست
رود دنیا جاریست

زندگی ، آبتنی کردن در این رود است
وقت رفتن به همان عریانی؛ که به هنگام ورود آمده ایم
دست ما در کف این رود به دنبال چه می گردد؟
هیچ!!!

... زندگی، پنجره ای باز، به دنیای وجود
تا که این پنجره باز است، جهانی با ماست
آسمان، نور، خدا، عشق، سعادت با ماست
فرصت بازی این پنجره را دریابیم
در نبندیم به نور، در نبندیم به آرامش پر مهر نسیم
پرده از ساحت دل برگیریم
رو به این پنجره، با شوق، سلامی بکنیم
زندگی، رسم پذیرایی از تقدیر است...



... زندگی، سبزترین آیه، در اندیشه برگ
زندگی، خاطر دریایی یک قطره، در آرامش رود
زندگی، حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر
زندگی، باور دریاست در اندیشه ماهی، در تنگ
زندگی، ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق
زندگی فهم نفهمیدن هاست

... زندگی شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم
زندگی زمزمه پاک حیات ست، میان دو سکوت
زندگی ، خاطره آمدن و رفتن ماست
لحظه آمدن و رفتن ما، تنهایی ست
من دلم می خواهد
قدر این خاطره را دریابیم


خیلییییییییییییییی عالی بوووووووووووود
مرسی از حضور و انتخابتون
لطف کردین. ممنونم. گذاشتمش ادامه ی مطلب

mamanebaran
10 دی 91 17:08
نازنينم با خوندن اين پستت ياد يه غزل از مولوي افتادم .....

ای خفته به یاد یار برخیز
می‌آید یار غار برخیز
زنهارده خلایق آمد
برخیز تو زینهار برخیز
جان بخش هزار عیسی آمد
ای مرده به مرگ یار برخیز
ای ساقی خوب بنده پرور
از بهر دو سه خمار برخیز
وی داروی صد هزار خسته
نک خسته بی‌قرار برخیز
ای لطف تو دستگیر رنجور
پایم بخلید خار برخیز
ای حسن تو دام جان پاکان
درماند یکی شکار برخیز
خون شد دل و خون به جوش آمد
این جمله روا مدار برخیز
معذورم دار اگر بگفتم
در حالت اضطرار برخیز
ای نرگس مست مست خفته
وی دلبر خوش عذار برخیز
زان چیز که بنده داند و تو
پر کن قدح و بیار برخیز
زان پیش که دل شکسته گردد
ای دوست شکسته وار برخیز



ممنون از این شعر زیبایی که گذاشتید مامانیه مهربووووووووووون
اما من بیشتر حس کردم خطاب به آقامون صاحب الزمان باشه...
مامان نیایش
10 دی 91 17:13
عزیزم نبینم کم حوصله باشی
ان شاا لله که آرامش توی تک تک لحظه هات باشه حتی توی بی حوصلگی
خیلی شعر قشنگی بود خیلی همیشه لذت میبرم از صد باره خوندن این شعرها روح سهراب هم شاد و آروم


نیستم مامانی
ممنون از دعای خوشگلت
آره شعر های سهراب خیلی خوبن. منم دوست دارم
این شعرو یه دوستی لطف کردن و نوشتن....
مامان نیایش
10 دی 91 17:14
منم دلم دریا میخواد خیلی امسال نشد بریم سفر


عزیزممممممممممممممممممممم
انشالله امسال برید
اونم دریای جنوب نه شمال
مامان ماهان
10 دی 91 17:51
عجب درد واگیر داری.
خوب چه بهونه ای از این بهتر.خونه ما نیم ساعت بیشتر با جای دلخواهت فاصله نداره.بار و بندیل رو ببندین همین الان راه بیفتین.منتظرم.


آره میدونستم همه دارن

همین الان؟!

ای خواهر!

مگه به همین راحتیاست؟! میدونی تهران تا جم چقدر فاصله داره؟؟؟

عید میایم انشالله
مامان ماهان
10 دی 91 17:52
حالا خوبه بی حوصله بودین خواهر وگرنه شاهنامه مینوشتین.




چه کنیم دیگه!

نوشتن برامون...خوشمون اومد...تا تهش رفتیم
زهرا (✿◠‿◠)
10 دی 91 18:07
منم یه وختایی این جوری میشم...
خیلی حسّ تُ درک کردم عزیزم...
زود خوب میشی.........
چون این کاره م میگم!!!
الهی که همیشه شاد و با حوصله باشی...
الهی آمین...
منم همین طور!!!!!


خب منم یه وختی اینجوری بودم

الان خوبممممممممممم

مرسی عزیزممممممممممممممم
مامان تسنیم سادات
10 دی 91 18:28
آخ گفتی الان منم دلم کیش میخواد ....!!!!!
چه با مزه منم در فکر جیب زدنم ..... ههههههه
می خوام یه چیزی بگیرم دو دلم ....


چه جای باحالی دلت میخواد

ما به همون ساحلش قانعیم

به به چه خوب! پیش پیش مبارک!
مامان علی اکبر
10 دی 91 18:47



مرسی عزیزممممممممممممم
مامان پریسا
10 دی 91 19:29
نگران نباش عزیزم. همه این مشکلو دارن


مرسی مامانی ولی من خوبم
تــــــــک خـــاله کــوثر جــونـــی
10 دی 91 19:30
زنــدگــی گــاه شده است ، خــوش نیایــد به مــذاق !

زندگی گاه شــده اســت که برد بیراهــم !

زندگی هر چه کــه هسـت ، طعم خــوبی دارد ، رنگ خوبــی دارد !

زندگی را بایــد ، قدر بدانــیم همه. . .


وای ممنونم عزیزمممممممممم

چه شعر خوشملی نوشتی جیگر

تــــــــک خـــاله کــوثر جــونـــی
10 دی 91 19:31
"برای خالی کردن جیب همسری نقشه می کشم!"






حالا کجاشو دیدیییییییییییییییییی
abolfazl
10 دی 91 21:52



وبلاگ جالبی دارید.
معصومه
11 دی 91 6:37
سلام سلام صد تا سلام
بله دیگه اینقدر بیکاری نمیدونی چیکار کنی
البته حواسم نبود
همیشه خانوما کار زیاد دارن مثل خالی کردن جیب شوهرهای بیچاره



سلاااااااام
به به به
از این ورا؟! بی وفا!
همینه که هس
باز پررو شدیا
آزاده
11 دی 91 8:32
ایشالا هیچ وقت بی حوصله نباشی والا همسری دیگه تو جیبش چیزی نمیمونه

خوش به حالت که تند تند روزه میگیری،منم دعا کن دوستم.
مث همیشه عالی بود نوشته هات. کلی انرژی میگیرم سرصبحی.


منو بگو که فک کردم به فکر منی نه جیب همسری

روزه های قضام زیاده خواهر!

چشم به یادتم

مرسی از لطف و حضورررررررت منم با دیدنت کلی انرژی میگیرم
آزاده
11 دی 91 8:59
خب هم به فکر توام و هم به فکر جیب داداشم ولی بیشترش فکر خودتم عسیسم


ممنونم مهربون خودم
مامان مجتبی ومحمدرضاومهدیار
11 دی 91 18:36



مرسیییییییییییییییییییی
مامان علي خوشتيپ
11 دی 91 21:17
ماشاالله ...اينه بي حوصلگيتون
چه تفاهمي منم اين شعرو گذاشتم تو وبم...دقيقا همون روزي كه شما گذاشتينالبته با كمي حذف


چه جالب
میام میبینم
مبینا گلی
12 دی 91 7:35
نبینم بی حوصلگیتو مادرررررررررر.........

سعی کن بیکار نباشی ویه جورایی خودتو سرگرم کنی اگه مث ما توی شهر غریب دور از خانواده بودیاونوقت چیکار میکردی


ممنون از مهربونیت
بندرعباس که شهر خوبیه...
اما فک کنم غربت سخت باشه
مامان گلها
12 دی 91 8:51
سلام
حرفهایتان از جنس دل است و لاجرم بر دل می نشنید.
خدایا به دلهایمان آرامش عطا کن


سلام
ممنونم
الهی آمین
مامان یاشار
12 دی 91 15:06
قبول باشه خانوم گل. آدما به خاطر آدم بودنشون(البته در مورد شخص شخیص شما به فرموده کوثر جونم، مادر بودن) گاهی بی حوصله هم میشن. این نیز بگذرد. ایشالا خودت و خانواده همیشه خوب باشین


این نیز بگذرد....
ممنونم عزیزم
مامی طاها
12 دی 91 16:36
سلام مامانی کشک بادمجون و باهات هستم ولی بی حوصلگی و نه
ماهم بهروزیم بیا پیشمون


سلام عزیزم
چشم میام
مامان تارا
12 دی 91 20:53
عالیست سهراب سپهری حرف نداره


ممنون از نگاه خوشگلت مهربون
مامان نيروانا
13 دی 91 7:43
عزيزم الآن ديگه مطمئنم كه هواي ابريِ حوصله ت آفتابيِ آفتابي شده. گاهي دلتنگيا براي اينه كه آدم خودش رو يه مروري بكنه و قدرِ داشته هاش رو بدونه. قدر زندگي رو، قدر زيباييهايي كه ممكنه عادي و روزمره شده باشه.
در واقع يه وقفه اي ميافته و همين ياد خدايي كه گفتي دوباره آدم رو شارژ ميكنه براي برخاستن با عشقي عميق تر:
گفتم كه رشته ي محبت تو پاره ميكنم
شايد گره خورَد به هم، نزديكتر شويم
هميشه آفتابي باش عزيزم


ممنونم مامانیه عزیز
خیلی خیلی زیبا نوشتید

متشکرم از حضورتون. سلامت و شاد باشید و آفتابی
مامان فاطمه
17 دی 91 18:28
سلام عزیزم امیدوارم که خوب و خوش باشی .
خواهر خوبم عکس دریا دیدم جنوبی هستی یا تعطیلات اومده بودید جنوب؟



سلام مهربونم
یه جنوبی نصفه و نیمه هستیم
این عکس هم مربوط به تعطیلاته
دخملیــــــــــــــــــ شکلکـــــــــــــ
18 دی 91 0:20
چه زیبا از آرامش خدا نوشتی.......یه مدتی بود دلمون واسه این جمله ها لک زده بود انگار...............ناب عین دلت
من عاشق دریام............


ممنونم مهربونم
مرسی از حضور و نظر خوشگلت
عمه اریسا کوشمولو
19 دی 91 11:22
وای این حس به منم خیلی دست میده که حوصله هیچیو ندارم دوسدارم کنار دریا باشم ههههییی


عزیزممممممممممممممممممممممم
عمه اریسا کوشمولو
19 دی 91 11:23
کوثر جونم دلمون برات تنگیده بودااااا
عمه این روزا امتحان داره زیاد وقت نمیکنه بیاد
خاله جووون موهات کو


ممنون خاله جون
ما هم دلمون براتون تنگ میشه
امیدوارم موفق باشی تو امتحاناتت عزیزم
مرسی که اومدی پیشمون
موهامو دادم به خانم آرایشگر
تــــــــک خـــاله کــوثر جــونـــی
27 دی 91 12:16
زیباترین گل ها را برای زیبایی زندگیت و کوتاهی عمرشان را برای غم هایت آرزومندم ...

عزیزم، خواهر خودم ... تـــــــــــــــــــــولدت مــــــــــــــبارک



ممنونم عزیزمممممممممم
این گل بوته ها تقدیم به تو