جیگر مادر و بابا

حلول ماه ذی الحجه مبارک!

1391/7/25 19:38
نویسنده :
460 بازدید
اشتراک گذاری

پیوند مبارک نور امامت و اسوه عصمت (ص) niniweblog.com

همزمان با حلول ماه مبارک ذی الحجه و در اولین روز این ماه عزیز یکی از باشکوه ترین اتفاقات شیرین معنوی دنیای اسلام صورت گرفت که همانا سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه (س) است. در این روز عرشیان و قدسیان هلهله و شادی سر دادند و هفت آسمان چراغان گشت و روزی سرشار از عشق و مهر برای همیشه ثبت و آغاز عاشقی، روایت و حکایت همیشگی تاریخ گردید.

 

 

دهه اول این ماه را قدر بدانیم: niniweblog.com

ماه «ذى الحجّه»، آخرين ماه «سال هجرى قمرى» است و ماهى است بسيار پربركت. بزرگان دين هنگامى كه اين ماه وارد مى شد، اهمّيّت ويژه اى به عبادت در آن مى دادند. مخصوصاً در دهه اوّل اين ماه.
خداوند در سوره حج (آيه 28) ضمن بيان فريضه بزرگ «حج» سخن از «أيّام مَعْلُومات» گفته است كه مؤمنان بايد در آن به ياد خدا باشند. يكى از تفسيرهاى معروفِ «أيّام مَعْلُومات» كه در روايات نيز آمده است، ده روز اوّل ماه ذى الحجّه است. بنابراين، هم شب هاى آن عزيز است و هم روزهاى آن.

 

عاشقانه زیستن را از اینان بیاموزیم (کلیک کنید) niniweblog.com


خیال باطل پی نوشت 1 : امروز دلم را روانه کردم، هرچند جسم ناتوانم هنوز در این تبعیدگاه باقی مانده است. امروز فقط حسرت دارم. آن هم نه هر حسرتی، حسرت دیدار نگار...اللهم الرزقنی حج بیتک الحرام...

خیال باطل پی نوشت 2 : خدایا شکرت که علی جون من الان تو بهشته هرچند که اگه عمرش به دنیا بود همزمان با حلول ماه ذی الحجه یک ساله میشد! و چه زود یک سال گذشت...(خیلی دلم برای مامان نازنین نرگس و دخملش تنگ شده، به یاد این پستش افتادم. کلیک کنید)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (24)

خاله باران
25 مهر 91 22:22
دیروز سر اذان ظهر یاد تولد علی افتادم و یاد این که فدا یک ساله می شه... و برای دلت کلی دعا کردم...


دوستت دارم دوستم
اتفاقا مامانم هم همینو میگفت
مرسی از دعا .بوسسس
خاله باران
25 مهر 91 22:24
حلول این ماه و پیوند اسمانی حضرت علی و فاطمه مبارک باشه.الهی تو این ماه سلامتی کامل خانواده ات را داشته باشی.... التماس دعا



و همچنین برای شما دوست عزیزم
خاله باران
25 مهر 91 22:28
حالا پچ پچ


اخ جوووون
مامانی
25 مهر 91 22:56
تبریک میگم ماه زیحجه رو


مرسی جیگر
باران
25 مهر 91 23:16
اینم جواب ..خوب بود؟


خیلی عالیییییه
مامان امیر علی
26 مهر 91 0:30
این روز قشنگ بر شما هم مبارک یادمه سالها پیش این مناسبت زیبا در شب یلدا بود که من و همسرم هم در این روز زیبا ازدواج کردیم و همچنین شب یلدا هم بود خاطراتی برایم زنده شد مبارک باشد بر شما و همه دوستان گلم بوس


ممنونم عزیزمممممممممممم
پس برای شما چندین برابر مبارکه
خوشبخت باشین دوستم
مرسی که اومدی
مامان امیر علی
26 مهر 91 0:32
خدا پسر بهشتی ما را خیلی دوست داشته که به این دنیای نامرد و بی رحم وارد نکرده و اینقدر بزرگ بوده که خواسته همیشه بی درد و مشکل در بهشت زیبا خودش زندگی کنه برای ما هم دعا کن مادر بزرگ پسر بهشتی ماااااا


همیشه همه دوستان رو دعا میکنم
ممنونم
مامان محمد سپهر
26 مهر 91 9:25
سلام عزيزم انشاء الله شفيعت باشه اون دنيا.خيلي زود يه سال گذشت ولي هميشه خاطره اش باماست.
خدا به دل بزرگت كه مثل درياست بازهم صبر بده وهمه خوبي و خوشي دنيارا در كوثر عزيز ببيني.الهي آمين.


وای چه دعاهای خوبییییی.مرسی مهربون مامانی
گل ها هم خیلی قشنگن.ممنون
تبریک
26 مهر 91 10:42
سلام..
آفرین به شما که این مناسبت رو هم به این زیبایی یادآوری کردین، خیلی توضیح قشنگ و پر معنایی از حلول ماه ذی الحجه و دهه اول اون دادین.ماجرای "عاشقانه زیستن را از اینان بیاموزیم" هم خیلی خیلی جالب و آموزنده هس.امیدوارم همگی درس بگیریم و بکار ببندیم..
خدا خیر بهتون بده...
ایشالله به زودی اولین"أيّام مَعْلُومات" رو به سلامتی و خوشی در سرزمین وحی باشید...ممنون از این پست زیبا.


سلام ممنون از حضور و دقت و لطفتون
امیدوارم مورد استفاده همه قرار بگیره
از بابت دعاهای خوب و همیشگیتون ممنونم و همچنین برای شما

و مرسی که برای پستهایی که غایب بودید هم نظر گذاشتید
فک کردم یادتون رفته
همچنان منتظر ادامه ی نظرات، برای بقیه پست های باقیمانده هستم
موفق باشید و سلامت
مامی امیرحسین(فاطمه)
26 مهر 91 12:10
عید شما هم مبارک.آفرین به کوثر نخبه خودم.قربونش برم هزاربار...علی قشنگت الان بهترین جا رو داره.خوشبحالش که آسمونی شد.و خوش بحال تو که یه شفاعت کننده کوچولوی حتمی اون طرف داری.مطمئنم خدا طوری برات جبران میکنه که راضی بشی...


سلام عزیزمممممممممممم
ممنون از تبریک و تشویق مهربون
چه دعاهای خوبی.مرسیییییی
یاسمین مامان سورنا
26 مهر 91 16:33
سلام عزیزم مرسی که خبرم کردی
واقعا پیوند زیبایی بوده
+علی جون فرشته ی آسمونی بود که نمی تونست زمینی بشه پس دلت رو بسپر به خدا هرچی صلاحه خودش پیش میاره برامون و خدا رو شکر کن که کوثر جونیه شیرین و زیبام رو داری که مرحمی برای دلت باشه هرچند میدونم هر گل یه بویی داره اما باز وجود کوثر قشنگم به وجودت شادی و آرامشی رو هدیه داده که تونستی بهتر با دردت کنار بیای
من دلم برای مامان الینا خیلی ... نمی دونم چی بگم همیشه بابای من می گن وقتی برای کسی نارحت میشید نگید دلم براش میسوزه بگید براش ناراحتم نمی دونم دلیلشون چیه اما من ازشون پیروی می کنم و واقعا برای اون دوستمون ناراحتم که بعد از اینکه الینا کوچولو رو از دست داده داغون شده چون چیز دیگه ای نداره که بهش دلگرمی بده
اما باز جای شکرش باقیه که تو هم کوثر جونی و هم بابای مهربونش رو در کنارت داری عزیزم
توکل بر خدا امیدوارم خدا دل همه ی بنده های دل شکستش رو شاد کنه و صبر زیاد بهمون عطا کنه تا با دردهای زندگی کنار بیایم
کوثرم رو ببوس
خودت رو هم میبوسم


سلام دوست خوبم
ممنون از حضور و حرفای قشنگت
منم میبوسمتون

"توکل بر خدا امیدوارم خدا دل همه ی بنده های دل شکستش رو شاد کنه و صبر زیاد بهمون عطا کنه تا با دردهای زندگی کنار بیایم"
محيا كوچولو
26 مهر 91 22:36
ايشالله خدا قسمتتون كنه زيارت خونه خودش رو خاله با كوثر و بابايي


ممنونم عزیزمممممممممممم
مامان پریسا
27 مهر 91 9:38
سلام خانمی.
ایشالله همیشه لبتون خندان و دلتون شاد باشه و ایشالله یه روزی برسه که در این ماه زیبا در کنار خانه ی خدا باشید


سلام مامانی
ممنونم وهمچنین رای شما
مامان زهرا
27 مهر 91 11:47
سلام گلم

واقعا درک احساس شما سخته ولی باید گفت فرشته شما الان بهترین جاست ولی مادر بودن خیلی سخته می دونم که این غم سالهای س ال با شما خواهد بود پس ارزو می کنم خدا در کنار اون ارامش و صبر هم به شما بدهد.


سلام عزیزم
ممنون از دعای خوبتون.انشالله
مامان زهرا
27 مهر 91 11:47
دوست گلم با پست های 33 تا 36 بروزیم
خوشحال میشم سر بزنید



سلام گلم
چشممم
خاله باران
27 مهر 91 12:42
سلام
تولد خوب بود؟ببین میام نیستی


سلام عزیزمممممممممممم
آره خوب بود دوستم.هنوز نظراتت رو کامل نخوندم
بزودی میام پیشت
مامان تسنیم سادات
27 مهر 91 20:26
تبریک فراوان به مناسبت فرا رسیدن این روز آسمانی....


ممنونم عزیزم
خاله باران
27 مهر 91 23:14
ممنون عزیزم...


خواهش عزیزمممممممممممم
مامانی
27 مهر 91 23:38
سلام خانومی خوبی عزیزم
طه و من بروز شدیم منتظریم




سلام دوستم
خوبیم ممنون
چشمممممممممممممممممم
مامان محمد صادق(زهرا)
28 مهر 91 9:26
سلام عزیزم...

شرمنده دیر اومدم پیشت!

نمی دونم چی بگم؟........

فقط از ته دل آرزوی خوشبختی واستون دارم...
الهی! همیشه لبتون خندون باشه!



سلام مهربونم
خوش آمدی
ماهی رو هر وقت از آب بگیری میمیره! نه ببخشید تازه است
متشکر از دعای خوبت
ستاره زمینی
28 مهر 91 13:48

پس نظر من کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


عزیزم اگه برای این پست نظر گذاشتی،
ظاهرا چیزی ثبت نشده!
آزاده
30 مهر 91 11:04
علی جونم ، پسر نازنین خاله میدونم که اول ذیحجه تو هم مهمون حضرت علی(ع) و خانم مهربونش بودی. ازت میخوام برای هممون دعا کنی، برای همه همسن و سالای خودت که لیاقت تو رو نداشتن و تو این دنیای پر از گناه موندن. دعا کن خدا کمکشون کنه درگیر این سیاهی های دنیا نشن. دعا کن همشون عاقبت بخیر شن.

دوست مهربونم برای تو و بابایی و کوثر جونم سلامتی و موفقیت آرزو دارم


ممنونم دوستم.........

مامان نیایش
30 مهر 91 13:07
عزیز دلم
علی جون بهشتی همیشه به یادت هست و تو رو میبینه و بزرگ میشه و بزرگ تر توی دامن فاطمه ای مادر همه ی ماست خدای بزرگ صبرت رو بیشتر و بیشتر کنه
خیلی سخته به خدا
خدا کوثرت رو برات حفظ کنهالتماس دعا توی این روزای عزیز



ممنونم از حرفای خوشگلت